دفترچه های بیمه را در ایام کرونایی چگونه تمدید کنیم؟

به گزارش وبلاگ عینک آفتابی مردانه، سازمان تأمین اجتماعی به منظور کاهش مراجعات مردمی و پیشگیری از ویروس کرونا، مهر تمدید اعتبار دفاتر درمانی که نیازمند حضور فیزیکی افراد بود را حذف و استعلام از سامانه های تحت وب و USSD را جایگزین کرد.

دفترچه های بیمه را در ایام کرونایی چگونه تمدید کنیم؟

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری وبلاگ عینک آفتابی مردانه، با شیوع کرونا هر سازمان و نهادی که به نوعی به ارائه خدمات عمومی به مردم می پرداخت سعی کرد تا با اتخاذ تدابیری نسبت به کاهش مراجعات مردمی و کاهش حضور مراجعین در ادارات اقدام کند.

یکی از این سازمان ها، تأمین اجتماعی بود که به دلیل پوشش وسیع بیمه ای خود با طیف گسترده ای از افراد به ویژه در بحث تمدید دفترچه های بیمه سرو کار داشت که در این میان یکی از مهم ترین اقدامات در این بخش تمدید یکپارچه و غیرحضوری تاریخ دفترچه های بیمه بود.

تأمین اجتماعی در اقدامی جدید اعتبار دفترچه های بیمه را حذف و اعتبارسنجی الکترونیکی را جایگزین آن نموده است، به طوری که مهر تمدید اعتبار دفاتر درمانی را که نیازمند حضور فیزیکی افراد بود را حذف و استعلام از سامانه های تحت وب و USSD را در تمامی مراکز درمانی و تشخیصی طرف قرارداد، جایگزین کرد.

درخصوص نحوه تعویض دفترچه های درمانی نیز کلیه بیمه شدگان، بازنشستگان و مستمری بگیران می توانند با ثبت نام در سامانه eservices.tamin.ir به وسیله منوی خدمات درمانی و دفترچه درمانی، نسبت به درخواست تعویض دفترچه درمانی خود اقدام نمایند.

این اقدام در راستای کاهش مراجعات و جلوگیری از ازدحام جمعیت صورت می گیرد که در آن پس از درخواست در سامانه، واحدهای صدور دفترچه بیمه اقدام به چاپ و آماده سازی دفترچه می نمایند و متقاضیان به محض مراجعه و ارائه دفترچه قدیمی در کم ترین زمان، دفترچه درمانی تجدید شده را دریافت خواهند کرد.

لازم به ذکر است سازمان تأمین اجتماعی به دنبال آن است تا در آینده نزدیک به وسیله اجرای طرح نسخه نویسی الکترونیکی فرآیند انجام امور درمانی را به طور کامل الکترونیکی کند.

4105

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا

به "دفترچه های بیمه را در ایام کرونایی چگونه تمدید کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دفترچه های بیمه را در ایام کرونایی چگونه تمدید کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید