در خصوص انواع بلیط هواپیما چه می دانیم؟

به گزارش وبلاگ عینک آفتابی مردانه، قبل از آغاز سفر بهترین کار آن است که علاوه بر کسب اطلاعات مقصد، ایرلاین ها در خصوص نحوه خرید بلیت هم دانستنی های لازم را بدانیم.

در خصوص انواع بلیط هواپیما چه می دانیم؟ بلیط هواپیما

امکانات بسیاری هنگام خرید بلیط هواپیما، قطار و اتوبوس وجود دارد که با اطلاع داشتن از آن ها می توان استفاده بهتری از خرید خود کرد. اگر از انواع بلیط هواپیما آشنایی داشته باشید نوعی که مناسب بودجه و سفر شما است را تهیه خواهید کرد. البته هنگام خرید حضوری مسئولان یک آژانس تمامی آن را برای شما شرح می دهند. اما اگر قصد خرید آنلاین را دارید با ترفندهای خرید ارزان، اطلاعات پیرامون بلیط آنلاین و یا نحوه کنسل کردن بلیط هواپیما آشنا باشید.

اطلاعات مفیدی که باید در خصوص بلیط ها بدانیم

اگر مسافر هواپیما، قطار و اتوبوس هستید موارد زیر را به خاطر داشته باشید. در ادامه یک مورد طلایی در خصوص ویزا و همچنین یک خبر خوب برای ایثارگران را هم بخوانیم.

آیا چاپ بلیط هواپیما الزامی ست؟

در گذشته که اینترنت در جامعه مرسوم نبود، بیشتر مردم برای سفر به دفاتر آژانس های مسافرتی مراجعه می کردند و نسخه کاغذی بلیط خود را تحویل می گرفتند. زمانی هم که به فرودگاه و یا ترمینال مراجعه می شد همین نسخه چاپی را نشان می دادند و از گیت عبور می کردند.

اما در جهان امروز برای راحتی و صرفه جویی در وقت بیشتر امور به صورت اینترنتی و آنلاین صورت می گیرد.

مثلاً شما به یک سایت معتبر خرید آنلاین بلیط مثل وبلاگ عینک آفتابی مردانه وارد می شوید و بلیط مقصد موردنظر خود را سفارش می دهید.

بعد از اتمام مراحل خرید، بلیط به ایمیل شما ارسال می گردد. این بلیط شامل اطلاعاتی مانند تاریخ رفت وبرگشت، شماره سریال و جایگاه است که درواقع شما نسخه پی دی اف آن را درگوشی و یا وسیله هوشمند خود خواهید داشت.

اما سؤال بسیاری این است که هنگام ورود به فرودگاه یا ترمینال در دست داشتن نسخه چاپی بلیط الزامی ست؟ یا تصویر دیجیتالی آن برای عبور کفایت می نماید؟

در جواب باید بگوییم که احتیاجی به چاپ کردن و هدر دادن کاغذ نیست و شما با نشان دادن تصویر آن امکان رد شدن از گیت را دارید.

اما یک نکته وجود دارد که اگر پروازتان کنسل گردد به نسخه کاغذی بلیط جهت مهر زدن و استرداد احتیاج است که این امر بیشتر در خصوص بلیط های چارتری صدق می نماید.

اگر بلیط اتوبوس را هم آنلاین خریده باشید بازهم احتیاج به نسخه کاغذی نیست و با خیال راحت سفر کنید و مسرور باشید که با استفاده نکردن از کاغذ اضافی شما هم جز یکی از دوستداران طبیعت هستید.

رزرو آنلاین بلیط هواپیما

ایثارگران با بلیط نیم بها سفر نمایند

اگر از ایثارگران و آزادگان هستید می توانید با ارائه معرفی نامه از بنیاد شهید و یا کارت ایثارگری از تخفیفات شرکت های دولتی و خصوصی هواپیمایی، کشتیرانی و راه آهن بهره مند شوید.

عزیزانی واجب شرایط، می توانند بلیط پروازهای داخلی را با 50 درصد تخفیف خریداری نمایند و برای پروازهای خارجی با معرفی نامه بنیاد شهید برای یک بار در سال با نصف قیمت سفر خود را انجام دهند.

در حال حاضر شرکت هواپیمایی هما و آسمان در پروازهای داخلی و شرکت رجا در سفرهای بین شهری این خدمات را ارائه می دهند.

شما با مراجعه به سایت آسمان و واردکردن اطلاعات مربوطه قادر به تهیه بلیط مقصد موردنظر خود خواهید بود. همچنین برای بلیط قطار با مراجعه به سایت و یا دفاتر رسمی شرکت رجا اقدام به خرید آن کنید.

برای سفارت چگونه بلیط هواپیما رزرو کنیم؟

بسیاری از سفارت ها هنگام دریافت مدارک جهت صدور ویزا از شما بلیط سفر را هم خواهان می شوند. مثلاً برای دریافت ویزا کانادا، شنگن و یا حتی بالی شما باید بلیط سفر به آن مقصد را همراه با مدارک ارسال نمایید تا درخواست شما موردبررسی قرار گیرد.

اما نکته قابل توجه نبود امکان رزرو آنلاین بلیط هواپیما است. اگر قصد دارید که این کار را خودتان انجام دهید، مجبور هستید یک بلیط را برای سفارت خریداری کنید تا کار شما بر روال بیافتد در بسیاری از موارد چون ممکن است تاریخ آن با ویزای شما تطابق پیدا نکند مجبور به کنسل کردن بلیط و خرید مجدد آن هستید که هر کنسلی مستلزم پرداخت جریمه است.

جای نگرانی در این خصوص نیست. کافی ست به یک آژانس مسافرتی مراجعه کنید و از آن ها بخواهید که بلیط را برای شما رزرو نمایند. حتماً حواستان باشد که بلیط رزرو شده با مدت زمان تقاضای ویزای شما تطبیق پیدا کند و مسئول کانتر حتماً بر روی آن مهر بزند تا سفارت آن را از شما قبول کند.

آژانس ها برای انجام این کار از شما مبلغی را دریافت می نمایند اما خیالتان راحت است که به مشکل برنمی خورید و سفر بی دغدغه ای خواهید داشت.

آژانس وبلاگ عینک آفتابی مردانه بلیط دلخواه شما را رزرو می نمایدمنبع: ستاره ونک

به "در خصوص انواع بلیط هواپیما چه می دانیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در خصوص انواع بلیط هواپیما چه می دانیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید