دادگاه پاکستان با تمدید قرار وثیقه نواز شریف مخالفت کرد

به گزارش وبلاگ عینک آفتابی مردانه، اسلام آباد - خبرنگاران - دیوان عالی پاکستان درخواست میان محمد نواز شریف نخست وزیر پیشین این کشور را برای تمدید قرار وثیقه 6 هفته ای که 17 اردیبهشت به خاتمه می رسد، رد کرد.

دادگاه پاکستان با تمدید قرار وثیقه نواز شریف مخالفت کرد

به گزارش روز آدینه وبلاگ عینک آفتابی مردانه به نقل از رسانه های پاکستانی، مدافع حقوقی نواز شریف امروز در جلسه رسیدگی به درخواست تجدیدنظر وی اظهار داشت که معالجه او در پاکستان امکان پذیر نیست و وی باید در خارج از کشور تحت معالجه پزشکی قرار گیرد.

رئیس دیوان عالی پاکستان با اعلام مخالفت با تمدید قرار وثیقه و رد درخواست تجدیدنظر درخصوص تعلیق حکم حبس نواز شریف، گفت: با توجه به گزارش پزشکی مبنی بر ضروری بودن معالجه وی، دادگاه با قرار وثیقه 6 هفته ای و آزادی موقت نواز شریف از زندان موافقت نموده بود.

براساس رای دیوان عالی پاکستان در روز ششم فروردین سال جاری، نواز شریف می تواند در این 6 هفته به معالجه خود از سوی پزشک و بیمارستان دلخواه بپردازد اما وی اجازه خروج از کشور را ندارد.

مدت 6 هفته ای قرار وثیقه نواز شریف روز 17 اردیبهشت (7 می) به خاتمه می رسد و براساس رای قاطع دادگاه پاکستان، وی باید با خاتمه قرار وثیقه به زندان برگردد در غیر این صورت شریف مجددا بازداشت خواهد شد.

دولت فعلی پاکستان معتقد است که نواز شریف برای رهایی از زندان و بسته شدن پرونده های فساد مالی علیه خود، به فکر معامله با دولت است.

درعین حال رهبران حزب حاکم پاکستان به ویژه شخص عمران خان هرگونه نرمش در قبال پرونده های اختلاس مالی نواز شریف و دیگر سیاسیون وابسته به حزب مسلم لیگ نواز را رد نموده و گفته است که دولت وی هرگز برابر مفسدان مالی کوتاه نمی آید.

نواز شریف 69 ساله که سه بار نخست وزیر پاکستان شده است به جرم فساد مالی در زندان بسر می برد و همچنین به صورت مادام العمر برای انتصاب به مقام های دولتی رد صلاحیت شده است.

خانواده نواز شریف می گویند پرونده سازی علیه آنها با انگیزه سیاسی بوده است.

نواز شریف پیش از این از سوی دادگاه عالی پاکستان در ژانویه 2017 به اتهام فساد مالی از سمت نخست وزیری برکنار شده بود.

او و فرزندانش مریم نواز شریف، حسین نواز شریف و حسن نواز شریف بر اساس اسنادی که موسسه پانامایی موساک فونسکا در سال های گذشته افشا کرد و به پرونده پاناما معروف شد، به اتهام دست داشتن در فساد مالی، مجرم شناخته شدند.

شبد**آساق*274**1379

منبع: ایرنا

به "دادگاه پاکستان با تمدید قرار وثیقه نواز شریف مخالفت کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دادگاه پاکستان با تمدید قرار وثیقه نواز شریف مخالفت کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید