خدمت رسانی بیش از 130 متخصص ایرانی خارج از کشور در اکوسیستم نوآوری

به گزارش وبلاگ عینک آفتابی مردانه، سال جاری شرکت های دانش بنیان از توانمندی تخصصی و دانشی بیش از 130 متخصص ایرانی خارج از کشور بهره مند شدند.

خدمت رسانی بیش از 130 متخصص ایرانی خارج از کشور در اکوسیستم نوآوری

به گزارش وبلاگ عینک آفتابی مردانه، یکی از طرح های مدنظر در برنامه همکاری با متخصصان و کارآفرینان ایرانی خارج از کشور، بهره مندی اکوسیستم فناوری و نوآوری از ظرفیت تخصصی دانش آموختگان، متخصصان، کارآفرینان و اساتید ایرانی خارج از کشور است که ساکن ایران نیستند یا از تاریخ بازگشت آنها به کشور بیش از دو سال نگذشته باشد و حداقل به مدت یک سال خارج از کشور فعالیت نموده باشند.

سال جاری در قالب طرح حمایت از اشتغال متخصصان ایرانی خارج از کشور، بیش از 130 نفر از این افراد در حوزه های فناورانه ای چون آی سی تی، نانوفناوری، زیست فناوری، دارو و سلول های بنیادی در شرکت های دانش بنیان و خلاق مشغول به فعالیت هستند.

به نقل از معاونت علمی ریاست جمهوری، در این برنامه، برای این افراد شرایطی فراهم شده است تا همکاری خود را با اشتغال در شرکت های فناور و مراکز نوآوری و شتابدهنده ها به عنوان مربی، مشاور در حوزه تحقیق و توسعه این بنگاه های مالی شروع نمایند.

این کار هم به متخصصان ایرانی خارج از کشور یاری می نماید تا مهارت ها، روش ها و قابلیت های خدماتی نوین خود را به داخل کشور انتقال دهند و هم شرایط را برای استفاده از ظرفیت علمی و حرفه ای متخصصان آنها در مراکز علمی، فناوری و صنعتی کشور فراهم می نماید.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "خدمت رسانی بیش از 130 متخصص ایرانی خارج از کشور در اکوسیستم نوآوری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خدمت رسانی بیش از 130 متخصص ایرانی خارج از کشور در اکوسیستم نوآوری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید