خبرنگاران امید بیشتری به مسابقات گزینشی بسکتبال مجارستان داریم تا اتریش

به گزارش وبلاگ عینک آفتابی مردانه، تهران- خبرنگاران- مربی تیم ملی بکستبال سه به سه گفت: تیم ملی بسکتبال زنان در گزیشی المپیک اتریش کار دشوارتری دارند زیرا تیم های بیشتر و با رنکینگ های برتر دنیا در آن حضور می یابند اما در مسابقات گزینشی مجارستان دست ما مقداری برای کسب سهمیه باز می گردد.

خبرنگاران امید بیشتری به مسابقات گزینشی بسکتبال مجارستان داریم تا اتریش

نیکا بیک لیک لی روز آدینه در گفت و گو با وبلاگ عینک آفتابی مردانه گفت: ملی پوشان دعوت شده به این اردو را با توجه به 10 رتبه برتر کشور در مسابقات لیگ برتر دعوت کردیم. آنان در این رقابت ها نمایش خوبی از خود نشان دادند.

وی ادامه داد: این ملی پوشان در دو یا سه سال اخیر عملکرد خوبی داشتند و خود را بالا کشیدند. حتی به توپ سه به سه آشنایی بیشتری دارند و دستشان به این توپ عادت دارد. از آنان راضی هستیم و با آنکه از فضای بسکتبال 5 به 5 خارج شده و به فضای بسکتبال سه به سه آمده اند اما فضا را برای آنها بالا بردیم.

مربی تیم ملی بسکتبال سه به سه اضافه نمود: دور قبل اردو با توجه به کرونا و فینال لیگ برتر در زمان مسابقات نیمه نهایی لیگ برتر در مجموعه ورزشی آزادی بود اما ترجیح دادیم برای رعایت نکات بهداشتی به جای دیگری برویم و سازمان دخانیات در این زمینه همکاری کرد و کل مجموعه را که شامل استخر، سالن بدن سازی و سالن بسکتبال است، در اختیار ما قرار داد.

وی اضافه نمود: اولین بار است که با همکاری فدراسیون روی کورت تخصصی بسکتبال سه به سه تمرین می کنیم. فدراسیون یاری کرد تا این کورت را تهیه کنیم. جای ما ایزوله است و کورت جمع یا پهن نمی گردد.

بیک لیک لی با اشاره به اینکه هشت اردو برای ملی پوشان در نظر گرفتیم، گفت: از این به بعد فشار اردوها بیشتر می گردد و سه روز را در اردو می گذرانیم و بعد از یک هفته استراحت دوباره سه روز اردو برگزار می کنیم و این فرایند تا زمان اعزام ادامه دارد. در این اردوها روزی دو بار تمرین و یک بدنسازی داریم.

وی اظهار داشت: مسابقات گزینشی المپیک اتریش از پنجم خرداد ماه آغاز می گردد و تیم ها به دلیل بحران کرونا باید طی دو روز وارد شوند و کشورها به دو قسمت تقسیم می شوند که 10 تیم سوم و 10 تیم چهارم خرداد وارد اتریش خواهند شد که تیم ملی بسکتبال سه به سه کشورمان سوم خرداد به اتریش اعزام می گردد.

مربی تیم ملی بکستبال سه به سه تصریخ کرد: یکی از نقاط قوت تیم ملی ما حضور در مسابقات کسب سهمیه، کاپ آسیا و جام دنیای است. علاوه بر آن توانستیم در کسب سهمیه حضور یابیم و این امر یک نقظه عطف برای بسکتبال سه به سه زنان محسوب می گردد. در کنار آن ما با رویدادهای داخلی توانستیم تیم ملی را زنده نگاه داریم. این امر از نقاظ قوت ما محسوب می گردد.

وی نقاط ضعف تیم ملی بسکتبال سه به سه را عدم حضور در مسابقات فیبا عنوان نمود و گفت: باید بتوانیم علاوه بر کسب سهمیه ها در مسابقات بین المللی حضور یابیم و این امر نیازمند جذب حامیان اقتصادی قوی است. تیم هایی که در این رقابت ها حضور می یابند از آمادگی بالایی برخوردار هستند.

بیک لیک لی اظهار کرد: با توجه به اینکه نسبت به تیم های دیگر در مسابقات گزینشی المپیک نوپاتر هستیم نمی توان چیزی را در مسابقات کسب سهمیه پیش بینی کرد.

وی ادامه داد: تمام تیم ها با یک قدرت می آیند زیرا در بین 20 رنکینگ برتر دنیا قرار دارند. در دور اول مسابقات گزینشی اتریش همه چیز سخت تر است اما در دور دوم در مسابقات گزینشی مجارستان فشار کمتری وجود دارد. بازی ها بسیار سخت است و از الان نمی توانیم چیزی بگوییم. باید ببینیم که تیم ها با چه توانی می آیند. می دانیم که آمریکا و آسترالیا با بهترین ترکیب خود می آیند.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران امید بیشتری به مسابقات گزینشی بسکتبال مجارستان داریم تا اتریش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران امید بیشتری به مسابقات گزینشی بسکتبال مجارستان داریم تا اتریش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید