تویوتا تولیدات خود را 500 هزار دستگاه کاهش می دهد

به گزارش وبلاگ عینک آفتابی مردانه، شرکت خودروسازی تویوتا خاطرنشان کرد که به علت کمبود تراشه و مرخصی های ناشی از بیماری کووید-19، هدف فراوری سالانه خود را نیم میلیون دستگاه کاهش داده است.

تویوتا تولیدات خود را 500 هزار دستگاه کاهش می دهد

بر اساس اعلام این خودروساز، تویوتا در سال منتهی به 31 مارس، مقدار فراوری خود را به 8.5 میلیون دستگاه کاهش خواهد داد. این در حالی است که در سه ماهه منتهی به 31 دسامبر 2021، تویوتا با افت 21 درصدی سود عملیاتی روبرو شده بود.

یکی از مقامات تویوتا اعلام نموده است: انتظار داریم که عدم تعادل در عرضه تراشه به زودی حل گردد. ما فکر می کنیم عدم اطمینان احتمالا در سال اقتصادی آینده هم ادامه داشته باشد.

به نقل از رویترز، همچون دیگر خودروسازان بزرگ، تویوتا که انتظار می رفت بیش از 9.3 میلیون دستگاه خودرو در سال 2022 بسازد حالا مجبور شده که به علت تاثیر پاندمی کرونا بر زنجیره عرضه جهانی، فراوریات خود را کاهش دهد. این موضوع باعث شده تا به منظور سود بیشتر، تویوتا اقدام به کاهش هزینه های خود کند.

کوشش برای افزایش حاشیه سود در حالی اجرا شده که تقاضا در بازارهایی نظیر چین، آمریکا و اروپا تقویت پیدا نموده است. موضوعی که امکان افزایش قیمت را بیشتر نموده است. این شرکت بعلاوه از تضعیف ین سود برده است.

شرکت تویوتا در محقق کردن پیش بینی سود 24.3 میلیارد دلاری خود دچار مشکل شده است. این در حالی است که این رقم کمتر از پیش بینی سود 26.3 میلیارد دلاری 27 تحلیلگر ریفینیتو بوده است.

مهمترین اخبار جهانی خودرو را در صفحه خودرو وبلاگ عینک آفتابی مردانه بخوانید.

منبع: تجارت نیوز

به "تویوتا تولیدات خود را 500 هزار دستگاه کاهش می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تویوتا تولیدات خود را 500 هزار دستگاه کاهش می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید