تخت روانچی: اروپا عجله کند، در 10 روز آینده اتفاقی نیفتد وارد مرحله دوم می شویم

به گزارش وبلاگ عینک آفتابی مردانه، ایرنا نوشت: نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد گفت تصمیم ایران برای افزایش ذخایر اورانیوم بر اساس مواد برجام اجرا شده و نقض آن محسوب نمی شود.

تخت روانچی: اروپا عجله کند، در 10 روز آینده اتفاقی نیفتد وارد مرحله دوم می شویم

مجید تخت روانچی روز یکشنبه در گفت و گو با شبکه خبری سی ان ان افزود: در توافقنامه هسته ای بندهای معینی وجود دارد که به ایران اجازه می دهد برخی تعهدات را انجام ندهد.

وی ادامه داد: کاری که ما کرده ایم دقیقاً براساس بندهای 26 و 36 توافقنامه هسته ای است که به ایران اجازه می دهد در صورت خروج آمریکا از توافقنامه هسته ای, تعهدات خود را کاهش دهیم.

کننده دائم ایران در سازمان ملل متحد افزود: ما برای مرحله نخست دو تعهد را معین کردیم. در 10 روز آینده اگر هیچ اتفاقی رخ ندهد، وارد مرحله دوم خواهیم شد و تا کنون هم عناصر مرحله دوم را اعلام کرده ایم.

تخت روانچی درباره ادعای آمریکا برای مذاکره با ایران هم گفت: این آمریکاست که باید پای میز مذاکره بازشود.

وی افزود: گفت وگوها و تهدیدات, دو مقوله کاملاً جدا از یکدیگر هستند. ما با کسی که تلاش می کند شما را بترساند و تحریم ها را علیه شما اعمال کند، گفت و گو نمی کنیم.

سفیر ایران در سازمان ملل متحد تاکید کرد: ارعاب و اجبار با گفت و گو همخوانی ندارد.

تخت روانچی شرح داد: تا زمانی که تهدید و اجبار وجود دارد, ایران هیچ گونه پیشنهاد گفتگویی را به عنوان یک پیشنهاد واقعی و سازنده تلقی نخواهد کرد.

وی تاکید کرد: نخستین کاری که آمریکا باید انجام دهد این است که به پای میز مذاکره بازشود. آنها میز مذاکره را ترک کردند درحالی که سایر اعضای جامعه بین المللی درباره موضوع هسته ای درحال مذاکره با ایران بودند.

کننده دائم ایران در سازمان ملل متحد یادآور شد: اگر وضعیت الان را با اوایل سال 2018 مقایسه کنید یعنی قبل از آنکه ترامپ از توافقنامه هسته ای خارج شود، کاملاً متفاوت است.

تخت روانچی خاطر نشان کرد: همه چیز با تصمیم آمریکا شروع شد برای اینکه اوضاع به حالت عادی بازشود این تصمیم باید لغو شود.

وی درباره ساز وکار مالی اروپا موسوم به اینستکیثس هم گفت: ساز و کار مالی اروپا به خودی خود کمکی به ایران نمی کند

سفیر و کننده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد افزود: آنها با تاخیر عمل کردند. بیش از یکسال طول کشید که آنها چنین ساز و کاری را ایجاد کنند. ایجاد این ساز و کار, خوب است اما کافی نیست.

تخت روانچی ادامه داد: آنها باید شتاب کنند و در این ساز و کار پول تزریق کنند در غیر این صورت این ساز و کار هیچ کمکی نخواهد کرد چون ایجاد این ساز و کار مالی به خودی خود چیزی نیست که بتواند مسائل ما را رفع کند.

310311

منبع: خبرآنلاین

به "تخت روانچی: اروپا عجله کند، در 10 روز آینده اتفاقی نیفتد وارد مرحله دوم می شویم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تخت روانچی: اروپا عجله کند، در 10 روز آینده اتفاقی نیفتد وارد مرحله دوم می شویم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید