بهترین فیلم های 2018 از نگاه منتقدین

به گزارش وبلاگ عینک آفتابی مردانه، وب سایت فرادید: اگر هرچیزی از سال 2018 در ذهنتان مانده و دوست دارید آن را یادآوری کنید از جمله دیدن فیلم ها و سریال های جذاب و دیدنی هالیوودی، باید بگوییم که سال 2018 برای فیلم های اسطوره ای هالیوود سالی خوب و رو به رشد بود.

بهترین فیلم های 2018 از نگاه منتقدین

پس از سال ها که تنها در استودیو ها فیلم ها با بازی هنرمندان و سوپراستار های سفید پوست ساخته می شد، سال جاری فیلم هایی امتیاز بالا گرفته اند که اکثر نقش آفرینان آن سیاه پوست هستند. مثل فیلم یوزپلنگ سیاه در ماه فوریه به سرعت صندلی اول را در آمریکای شمالی کسب کرد.

آسیایی های پولدار اولین فیلم اصلی در آمریکا بود که بازیگرانش همه آمریکایی- آسیایی بودند و بسیار هم مورد توجه گرفت.

Spike Lees BlacKkKlansman و Steve McQueens Widows نیز موفقیت های زیادی در باکس آفیس سال جاری به دست آوردند و این بسیار امیدوار نماینده است که از این به بعد فیلم های هالیوودی خارج از آمریکای سفید (منظور استفاده از بازیگران سفید پوست) ساخته گردد.

منتقدان سال جاری نگاهی متفاوت با تماشاگران داشتند. در این گزارش با استفاده از وبسایت Rotten Tomatoe و IMDb آرا منتقدین را آنالیز نموده و 20 فیلم برتر 2018 را معرفی می کنیم:

Hereditary

با 80.7 در صد آرا در رده 20 نهاده شد. زمانی که الن مادر خوانده خانواده گراهام جان خود را از دست می دهد. دخترانش آغاز می نمایند به جستجوی رمز و راز های خانوادگی اشان. هرچه که بیشتر جلو می روند کوشش می نمایند که از این سرنوشت شوم فرار نمایند درحالی که نمی دانند این ها همه ارثیه خانوادگی است.

BlacKkKlansman

اوایل دهه 1970 است و رون استالوث اولین کاراگاه آفریقایی-آمریکایی است که در اداره پلیس کلرادو کار می نماید. او تصمیم میگیرد یک مأموریت خطرناک را رهبری کند: نفوذ و مکوششی کرد باند کو کلاکس

Can You Ever Forgive Me

ملیسا مک کارتی خواننده معروف و مشهوری است که در دهه 1970 و 80 زندگی نموده است.

زمانی که ملیسا متوجه می گردد دیگر نمی تواند بخواند و از مارکتینگ موسیقی خارج شده است سعی می نماید به وسیله راهی دیگر به تشویق دوستش وارد بازار کار گردد.

Black Panther

درگیری همیشگی میان خیر و شر را نشان می دهد. البته اینبار با تکنولوژی پیشرفته و مدرن.

Leave No Trace

ویل و دختر نوجوانش تام سال ها در جنگل های پورتلند، اورگان زندگی می نمایند. زندگی آن ها دستخوش تغییراتی می گردد که مجبور می شوند تحت حمایت خدمات اجتماعی دولت باشند. فیلم حول محور نحوه زندگی و برخورد آن ها با شرایط جدید می چرخد.

Mission: Impossible - Fallout

اتان هانت و تیم او همراه با بعضی از دیگر دوستان و متحدانش در مأموریتی هستند که از نظر خیلی ها انجام آن غیر ممکن خواهد بود.

The Rider

داستان این فیلم بر اساس یک حادثه واقعی است. ماجرای سوارکاری که پس از تصادف دیگر نمی تواند اسب سواری کند و به میدان رقابت بازگردد. او در کوشش است که سرنوشتش را در کنترل خود درآورد. هویت جدیدی برای خود تعریف می نماید و در قلب آمریکا مرد بودن را دوباره معنی می نماید.

A Star Is Born

داستان راجع به دختر جوانی است که رویای خواننده شدن در سر دارد. در همین حین او با جکسون که یک نوازنده است آشنا می گردد و...

Cold War

جنگ سرد داستان عاشقانه ای است بین زن و مردی که در ویرانه های لهستان پس از جنگ با هم آشنا می شوند. هر کدام زمینه های بسیار متفاوت فکری و فرهنگی دارند. هر دو از سیاست جدا شده و پیچیدگی ها و نواقص شخصیتی زیادی دارند که عشق میان آن ها را غیر ممکن می نماید اما...

The Tale

این فیلم داستان زنی را بیان می نماید که مجبور است زندگی خود را از دوران نوجوانی دوباره مرور و در ذهنش بازسازی کند.

Free Solo

الکس هانولد کوهنوردی صلح جو، محبوب و شکست ناپذیر است که رویای صعود به مشهورترین صخره جهان که 3000 فوت و در پارک ملی یوسمیتی است را در سر دارد آن هم بدون یاری دریافت از طناب.

Eighth Grade

داستان کایلای سیزده ساله که با مسائل قبل از رفتن به دبیرستان روبرو است...

Paddington 2

پدینگتون عضو خانواده برون شده و درباغ وینسور با آن ها زندگی می نماید. او در جستجوی تهیه کادوی تولد برای دوست محبوبش عمو لوسی است. در مغازه آقای گاردر کتابی را پیدا می نماید که عتیقه است و زمانی که می خواهد آن را بخرد متوجه می گردد به سرقت رفته...

Wont You Be My Neighbor

The Favourite

اوایل قرن 18 ملکه انگلیس آن بر تخت سلطنتی می نشیند و زمانی که دچار بیماری جسمی می گردد نزدیک ترین دوستش سارا چرچیل به جای او حکمرانی می نماید. در این میان سارا ماجرا های عاشقانه ای با خدمتکار جدید ابیگل پیدا می نماید و...

Minding the Gap

داستان پیچیدگی های مردان امروزی و دغدغه هایی که دارند در این فیلم نشان داده می گردد.

Shoplifters

اسامه و پسر و دختر کوچکش سرما خوردگی شدیدی دارند. فیلم روایت زندگی خانواده فقیری است که اگر چه پول کافی و رفاهی ندارند، اما به نظر می رسد در کنار هم خوشبخت هستند تا اینکه با یک واقعه پیش بینی نشده روبه رو می شوند...

مرد عنکبوتی

در این داستان، ماسک مرد عنکبوتی را همه می توانند استفاده نمایند و...

They Shall Not Grow Old

این مستند زیبا نگاه فوق العاده ای به سربازان و وقایع جنگ جهانی اول دارد. با استفاده از فیلم های ضبط شده در آن دوران و با بهره گیری از هنر های تجسمی، رنگ آمیزی و تکنولوژی های 3D و 600 ساعت مصاحبه آرشیوی، تجربه شگفت انگیز و معتبری از آن روزگاران را در اختیار بینندگان قرار می دهد.

Roma

این فیلم زندگی زنی در مکزیکو سیتی را به تصویر می کشد. از دوران کودکی تا جوانی، تصویری مه فیلم ارائه می دهد، تصویری است پرجنب و جوش و خشمگینانه از نزاع داخلی و سلسله مراتب اجتماعی و آشوب سیاسی در دهه 1970.

منبع: برترین ها

به "بهترین فیلم های 2018 از نگاه منتقدین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین فیلم های 2018 از نگاه منتقدین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید