با موج استعفاها حزب ندای تونس در مسیر پیوستن به اپوزیسیون نهاده شد

به گزارش وبلاگ عینک آفتابی مردانه، 9 تن از نمایندگان فراکسیون جنبش ندای تونس که ائتلاف حاکم را راهنمایی می نماید استعفای خود را تقدیم نموده و به فراکسیون ائتلاف ملی پیوستند.

با موج استعفاها حزب ندای تونس در مسیر پیوستن به اپوزیسیون نهاده شد

به گزارش وبلاگ عینک آفتابی مردانه، به نقل از سایت ارم نیوز، خالد شوکات، رهبر فراکسیون جنبش ندای تونس گفت که پس از استعفای اعضای حزب باجی قائد السبسی، رئیس جمهوری تونس و پیوستن شان به فراکسیون تازه شکل گرفته ائتلاف ملی این حزب در صف احزاب مخالف قرار خواهد گرفت.

در پی استعفاها و اختلافات داخلی تعداد اعضای فراکسیون ندای تونس به 47 نماینده کاهش یافته است و در مقابل تعداد اعضای ائتلاف ملی این کشور به 42 نماینده افزایش یافته تا با جنبش النهضه تونس که 68 نماینده دارد فراکسیون اکثریت در پارلمان را تشکیل دهند.

شوکات گفت که حزبش ترجیح می دهد در صف احزاب مخالف قرار بگیرد تا اینکه بخواهد پیامدهای اقدامات دولتی را تحمل کند که به آداب و رسوم دموکراسی و همچنین برنامه های اصلی حزبی که عامل اصلی تشکیل دولت بوده، احترام نمی گذارد.

وی اضافه کرد: ما از مردم عذرخواهی نموده و حقیقت را برایشان بازگو می کنیم و به منظور آمادگی برای مزایای داخلی و خارجی به طور یکسان در آینده به پایگاه های خود بازمی گردیم.

این مقام تونسی ادامه داد: کسانی که حقیقت را پنهان می نمایند و مسؤولیت دولت را برعهده دارند و همچنین کسانی که به خاطر روابط ما در طول سال های گذشته با جنبش النهضه ما را سرزنش می نمایند، باید چهره واقعی خود را نشان دهند.

شوکات در ادامه گفت: پیوستن ندای تونس به حزب مخالف نقاب را از چهره برخی از افراد خواهد برداشت و نشان خواهد داد که ما تا چه حد برای حفظ تعادل سیاسی کوشش کردیم، در این زمان ملت تونس تفاوت میان یک شریک قوی با یک مزدبگیر که کمترین خدمات را ارائه می دهد، درک خواهند کرد.

وی توضیح داد: سیاست در سایه دموکراسی این است که قواعد بازی را بپذیری یک بار در دولت و بار دیگر در جریان مخالف.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "با موج استعفاها حزب ندای تونس در مسیر پیوستن به اپوزیسیون نهاده شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با موج استعفاها حزب ندای تونس در مسیر پیوستن به اپوزیسیون نهاده شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید