این نوشیدنی کبد شما را از کار می اندازد!

به گزارش وبلاگ عینک آفتابی مردانه، بیماری های کبدی یکی از خطرناک ترین عوارض نوشیدنی های گازدار و شیرین کننده های مصنوعی است.

این نوشیدنی کبد شما را از کار می اندازد!

احتمالا با تاثیر نوشابه بر چاقی آشنایی دارید، اما این نوشیدنی های گازدار و شیرین می توانند تاثیر جدی بر کبد هم بگذارند. بسیاری از مواد شیمیایی موجود در نوشابه تاثیر منفی بر کبد و سایر قسمت های بدن دارند. وظیفه کبد به دام انداختن سموم و تبدیل آن ها به مواد بی ضرر است، خون را تصفیه و چربی ها را متابولیز می نماید بنابراین باید تا حد امکان سالم باشد. در این مطلب از وبلاگ عینک آفتابی مردانه با مضرات نوشابه برای کبد آشنا می شوید.

بیماری های کبدی که نوشابه عامل آن ها است

نتایج یک آزمایش نشان می دهد که یک شیرین کننده مصنوعی بنام اسپارتام که در نوشابه های رژیمی استفاده می گردد، شرایط عملکرد کبد در موش های آزمایشگاهی را تغییر داده است. اسپارتام باعث بروز مسمومیت کبدی می گردد، بیماری که در اثر مصرف دارو هایی مانند ایبوپروفن و آزیترومایسین ایجاد خواهد شد. عوارض نوشابه بر کبد شامل موارد زیر می گردد.

بیماری کبد چرب

براساس مطالعات صورت گرفته، نوشابه می تواند باعث بروز کبد چرب گردد. در این تحقیق مصرف نوشابه افراد سالم و افراد دارای کبد چرب با یکدیگر مقایسه شدند و حدود 36 ماه تحت نظر بودند. بر اساس نتایج بدست آمده، 80 درصد از افراد دارای کبد چرب روزانه 50 گرم قند از نوشابه دریافت می کردند که این اندازه در افراد سالم خیلی کم تر بود. اسپارتام موجود در نوشابه های رژیمی ممکن است مقاومت به انسولین را افزایش دهد و باعث بروز بیماری کبد چرب گردد.

تجمع ماده شیمیایی فرمالدئید در کبد

طبق نتایج تحقیقات حتی اندازه کم اسپارتام هم باعث تجمع فرمالدئید در کبد موش های آزمایشگاهی و اتصال آن ها به پروتئین می گردد. فرمالدئید یک گاز است که به عنوان مواد نگهدارنده داخل بیشتر مواد غذایی وجود دارد. علاوه بر این، می تواند به وسیله دود سیگار و خوردن بعضی از غذا ها وارد بدن گردد. قرار گرفتن در معرض اندازه زیادی فرمالدئید می تواند باعث بروز سرطان در انسان ها گردد.

مسمومیت کبدی

در اینجا صحبت ما در خصوص قند اسپارتام است که برای شیرین کردن نوشابه های رژیمی استفاده می گردد و به کبد آسیب جدی وارد می نماید. مطالعات صورت گرفته نشان می دهد که اسپارتام یک ماده شیمیایی است که عملکرد کبد را تغییر می دهد و در نتیجه کبد از خود سم فراوری می نماید. مسمومیت کبدی اغلب در اثر مصرف بعضی از دارو ها ایجاد می گردد. در واقع اسپارتام آنقدر برای بدن مضر است که همچون دارو ها به کبد آسیب می رساند.

سیروز کبدی

نوشابه با دارا بودن مواد نگهدارنده ای بنام سدیم بنزوات می تواند باعث بروز سیروز کبدی گردد. سیروز کبدی در صورت عدم درمان منجر به ایجاد زخم و نارسایی کبدی خواهد شد. براساس مطالعات صورت گرفته، سدیک بنزوات به سلول های کبد و سایر اندام های حیاتی بدن آسیب وارد می نماید.

پیشنهاد مطالعه: از شما دعوت می کنیم مطلب فالوده ای شگفت انگیز برای درمان معده درد شما را بخوانید.

منبع: پیام دلتا

به "این نوشیدنی کبد شما را از کار می اندازد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این نوشیدنی کبد شما را از کار می اندازد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید