اظهارات سخنگوی وزارت خارجه درباره دیدار ظریف با سناتور آمریکایی

به گزارش وبلاگ عینک آفتابی مردانه، سید عباس موسوی گفت: بیش از دو دهه است که در جهت روشنگری و تبیین سیاست های جمهوری اسلامی، با نخبگان سیاسی غیردولتی آمریکا شامل اعضای کنگره گفت وگو و گفتگو می گردد.

اظهارات سخنگوی وزارت خارجه درباره دیدار ظریف با سناتور آمریکایی

به گزارش گروه سیاست خارجی وبلاگ عینک آفتابی مردانه، سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به پرسش وبلاگ عینک آفتابی مردانه در خصوص دیدار وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با یک سناتور آمریکایی گفت: بیش از دو دهه است که در جهت روشنگری و تبیین سیاست های جمهوری اسلامی، با نخبگان سیاسی غیردولتی آمریکا شامل اعضای کنگره (که مقام دولتی محسوب نمی شوند) گفتگو و گفتگو می گردد. این افراد نه مقام دولتی هستند و نه اختیار مذاکره دارند و نه مسئولین ایران با آنها مذاکره نموده و یا خواهند کرد.

سید عباس موسوی اضافه نمود: هدف این گونه دیدارها - که البته وقت و نیروی زیادی نیز از وزیر امور خارجه در سفرهای فشرده ایشان می گیرد - جلوگیری از تاثیرگذاری گروه های فشار همچون گروه بی بر جامعه سیاسی و افکار عمومی آمریکاست و به همین دلیل هم با واکنش شدید و عصبانیت تندروها روبرو می گردد.

روز پنج شنبه گذشته، وبگاه پالیتیکو اطلاع داد که وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران چند هفته پیش در جریان سفرش به نیویورک، با دایان فینشتاین سناتور مطرح دموکرات دیدار نموده است.

دفتر این سناتور آمریکایی در خصوص شام کاری فینشتاین و ظریف گفته است که این دیدار با مشورت با وزارت خارجه آمریکا اجرا شده است. در بیانیه دفتر این سناتور آمده است: دفتر پیش از این دیدار با وزارت خارجه در تماس بود تا هم به آن ها اطلاع دهد که این دیدار صورت می گیرد و هم آخرین اطلاعات را از فعالیت های ایالات متحده و ایران دریافت کند.

پالیتیکو هفته پیش هم با اشاره به اینکه شماره و نام ظریف روی صفحه تلفن همراه فینشتاین دیده شده، گزارش داده بود که محتمل است این سناتور آمریکایی با ظریف تلفنی گفت وگو نموده باشد.

دیدار ظریف با سناتور دموکرات آمریکایی در شرایطی اجرا شده که کیوان خسروی، سخنگوی شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران تاکید نموده که موضع تهران عدم مذاکره با آمریکاست و هیچ مذاکره ای بین دو کشور در کار نخواهد بود.

منبع: خبرگزاری فارس

به "اظهارات سخنگوی وزارت خارجه درباره دیدار ظریف با سناتور آمریکایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اظهارات سخنگوی وزارت خارجه درباره دیدار ظریف با سناتور آمریکایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید