استان کردستان در زمینه خشونت در رده بیستم کشور قرار گرفته است

به گزارش وبلاگ عینک آفتابی مردانه، رضا اعظمی بعد از ظهر شنبه در چهارمین جلسه شورای پیشگیری از جرم استان کردستان، اظهارداشت: در بحث خشونت نسبت به استان های دیگر کشور از وضعیت مطلوبی برخوردار هستیم اما با توجه به اینکه استان کردستان یک استان فرهنگی است باید آمارهای خشونت در آن نیز بیشتر کاهش پیدا کند.

استان کردستان در زمینه خشونت در رده بیستم کشور قرار گرفته است

وی با بیان اینکه توهین به اشخاص و ضرب و جرح عمدی در صدر جرایم استان قرار دارند و پس از آن سرقت و ایراد صدمه بدنی به دلیل تصادفات بیشتریت آمار جرائم را تشکیل می دهند، اضافه نمود: هر چند در زمینه خشونت در رده بیستم استان های کشور هستیم اما بر اساس پرونده های ورودی به محاکم قضایی استان، دو عنوان مجرمانه اول مربوط به خشونت است که این برازنده استان کردستان نیست.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کردستان ادامه داد: دو برنامه در حوزه پیشگیری های مردمی و پیشگیری های فرهنگی برای استان در نظر گرفته گردیده است که مشارکت با سازمان های اجتماع محور در اجرای برنامه محله محور پیشگیری از خشونت، یکی از همین برنامه ها است که باید اجرایی گردد.

اعظمی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه مصوبات شورای پیشگیری از وقوع جرم استان الزام آور است و قابلیت اجرایی دارند، یادآور شد: 90 درصد از مصوبات جلسه پیشین این شورا اجرایی گردیده است و یکی از مصوبات جلسه قبلی، مبنی بر خط کشی، روشنایی و برطرف صنوف مزاحم ورودی ننله شهر سنندج توسط شهرداری اجرایی نگردیده است که ضروری است طی دو هفته آینده این مصوبه را اجرایی نمایند.

وی همچنین از برطرف تعارض کمربندی بهشت محمدی بین شهرداری و اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای خبرداد و اعلام کرد: بر اساس مصوبه شورای ترافیک، وظیفه نگهداری، ایمن سازی و آشکارسازی این کمربندی بر عهده اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کردستان به برنامه عمل پیشگیری از خشونت اشاره نمود و گفت: این برنامه یک برنامه ملی و راهبردی بوده که وظایف تمامی ارگان ها و ادارات و دستگاه ها در آن معین گردیده است و باید اجرایی گردد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "استان کردستان در زمینه خشونت در رده بیستم کشور قرار گرفته است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استان کردستان در زمینه خشونت در رده بیستم کشور قرار گرفته است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید