شروع صادرات واکسن کرونای کوبا با وجود تحریم های شدید آمریکا

به گزارش وبلاگ عینک آفتابی مردانه، مقامات کوبا اعلام کردند نخستین محموله صادراتی واکسن کرونا را به اندازه 5 میلیون دوز به ویتنام ارسال کردند.

شروع صادرات واکسن کرونای کوبا با وجود تحریم های شدید آمریکا

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ عینک آفتابی مردانه به نقل از خبرگزاری رویترز، دانشمندان کوبا پیروز شده اند علی رغم تحریم های شدید و یک جانبه آمریکا علیه این کشور سه نوع واکسن کرونا فراوری نمایند. به گفته مقامات این کشور تمامی این واکسن ها در انتظار دریافت مجوز از سازمان جهانی بهداشت است.

شرکت دارویی بیو کوبا فارما وابسته به دولت کوبا اظهار داشت در کنار شروع صادرات واکسن کووید -19 قرار است تا ماه نوامبر امسال میلادی 90 درصد از مردم این کشور در مقابل ویروس کرونا واکسینه شوند. نخستین محموله صادراتی بزرگ واکسن کوبا هم به مقدار پنج میلیون دوز به ویتنام صادر شد.

نماینده این شرکت دارویی در این باره گفت: شرکت دارویی بیو کوبا فارما سالانه ظرفیت فراوری 100 میلیون دوز واکسن های کرونای ساخت کشور را دارد. واکسن های کرونای فراوری داخل در آزمایش های بالینی تا 90 درصد در برابر ویروس کرونا ایمنی ایجاد نموده است.

بسیاری از تحلیلگران می گویند در صورت رونق صادرات واکسن کرونا در کوبا این کشور می تواند پس از سال ها از کمبود غذا و سایر کالا های اساسی نجات پیدا کند.

مایدا مائوری، نایب رییس شرکت دارویی بیو کوبا فارما گفت: در صورت تامین اهداف و احتیاج های داخلی کوبا عرضه واکسن کرونا به کشورهایی چون ایران و ونزوئلا را شروع خواهد نمود.

بعضی از کشور ها از جمله آرژانتین، ویتنام و مکزیک اعلام نموده اند امیدوارند در آینده ای نزدیک بتوانند دارو های کوبایی از جمله واکسن کرونای ساخت این کشور را در داخل کشور های خودشان فراوری نمایند. کوبا سالهاست تحت فشار های مالی و تحریم های شدید آمریکا و بعضی کشور های غربی واقع شده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "شروع صادرات واکسن کرونای کوبا با وجود تحریم های شدید آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع صادرات واکسن کرونای کوبا با وجود تحریم های شدید آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید