20 تا 30 میلیون گیمر در کشور فعالیت دارند

به گزارش وبلاگ عینک آفتابی مردانه، مدیر شبکه آموزش گفت: دهه گذشته را می توان دهه فضای مجازی نامید و حدود 20 تا 30 میلیون گیمر در کشور داریم که این نشان از ظرفیت بالا می دهد.

20 تا 30 میلیون گیمر در کشور فعالیت دارند

علی عبدالعلی مدیر شبکه آموزش در نشست خبری برنامه بازی موازی گفت: طبق آمار رسمی بالاترین عددی که از عایدی نفتی ایران اعلام شده 25میلیارد دلار در سال گذشته بوده است و دهه گذشته را می توان دهه فضای مجازی نامید.

عبدالعالی گفت: دهه ای که در پیش رواست از سوی بزرگان حوزه فناوری تحت عنوان دهه گیم نامیده شده، کمترین عددی که در خصوص صنعت گیم گفته می گردد 160میلیارد دلار است. قیاس این دو عدد و آمار نشان می دهد که چقدر این صنعت مهم است و متاسفانه توجهی به آن نمی گردد.

به گفته عبدالعالی، آموزش بدون گیم معنا ندارد، آموزش و پرورش ما باید بداند که بدون توجه به بازی به قول معروف کرکره اش پایین کشیده می گردد؛ اما کاری که ما در فضای شبکه آموزش آغاز کردیم این بود که در گروه آموزش های رسمی مدرسه تلویزیونی ایران سراغ مفهوم بازی رفتیم این برنامه به شدت آمیخته به بازی است ، بازی درس است ، بازی خودش پرورش است.

او می گوید: بستر پلتفرم های مختلف بازی هر کدام مزیت های خودش را دارد و مجذوب نماینده است. ما تا خاتمه جام جهانی چهل بازی ویدویی را در قالب برنامه بازی موازی اجرا خواهیم کرد، این برنامه بهانه ایجاد یک موج است و حتما در آینده قصد داریم از دخترخانم های گیمر نیز بهره ببریم.

وی اضافه کرد: حدود بیست تا سی میلیون گیمر در کشور داریم که این نشان از ظرفیت بالا می دهد.

سیاوش عقدایی قائم مقام شبکه آموزش گفت: مخاطب شبکه آموزش بعد از راه اندازی ابرپروژه مدرسه تلویزیونی ایران، نوجوانان و دانش آموزان هستند و این بافت مخاطبان شبکه آموزش را تغییر داده و انتظار ما این است که همواره بین ساعت14 تا حدود 20 طیف عظیمی از مخاطبان ما نوجوانان باشند.

به گفته عقدایی، تا یک دهه دیگر بازی های ویدئویی نقش حاکمیتی پیدا خواهند کرد. قرار ما این بود که به جهانی نوجوان برویم و بخش عمده ای از جهان نوجوان بازی های رایانه ای و ویدئویی و به دیدن و اشتراک گذاشتن آن ها است. شبکه آموزش قصد داشت از مدت ها پیش در این زمینه کاری انجام دهد که آغازش با جام جهانی قطر همزمان شد.

حسین نعمتی مدیر گروه آموزش های عمومی شبکه آموزش گفت: تصمیم گرفته شد همراه با جام جهانی برای مخاطبان نوجوان برنامه ای طراحی کنیم، طرح های مختلفی آمد تا این که آقای حسین خانی طرحی را ارائه کردند با عنوان بازی موازی، در آن گیمر ها مشارکت دارند و در کنار آن یک سری مهارت ها مثل کنترل هیجان کار گروهی، کنترل خشم که در یک بازی اتفاق می افتاد، بعلاوه در مصاحبه های کارشناسی که به صورت طنز صورت می گیرید رقم خواهد خورد. برنامه دو قسمت در روز پخش می گردد و خدا را شکر مخاطبان خوبی داشته است.

افشین حسین خانی تهیه نماینده بازی موازی گفت: ما قشر خاصی را هدف قرار داده ایم و آن قشر جوان و نوجوان که خیلی با تلویزیون کار ندارند و تمام وقت خود را پای کنسول ها می گذرانند؛ در این برنامه می خواهیم این قشر را وارد دایره مخاطبان تلویزیون کنیم.

او می گوید: دو بازیگر داریم که یکی نقش مجری و یکی نقش کارشناس را برعهده دارد، در واقع به نوعی برنامه ورزشی که حالا خصلت طنز و پارودی پیدا نموده است، شامل پلاتوی مجری و کارشناس درباره آن بازی کامپیوتری است، در بازی ویدویی هر تیم یک گیمر دارد که در برنامه ما حکم سرمربی را دارد. قبل بازی وارد میکس زون می شوند و مثل جهانی واقعی مصاحبه می نمایند. هر نیمه سه دقیقه است که با گزارش آقای شاهمرادی از گویندگان اجرا می گردد.

تهیه نماینده این برنامه به ایجاد هیجان اشاره نمود و گفت: بین دو نیمه وارد استودیو می شویم و بحث های کارشناسی را به صورت طنز خواهیم داشت، یک مرغ عشق که بازی ها را پیش بینی می نماید و به وسیله آن ها برگه هایی که نام تیم ها روی آن درج شده، این پرنده یکی از برگه ها را بیرون می کشد.

وبلاگ عینک آفتابی مردانه فرهنگی هنری رادیو تلویزیون

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "20 تا 30 میلیون گیمر در کشور فعالیت دارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "20 تا 30 میلیون گیمر در کشور فعالیت دارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید