چگونه بچه ها اینکا، آماده مراسم تشریفاتی قربانی شدن برای خدایان می شدند؟ تحقیق تازه سم شناسی، دادن مواد روان گردان به آنها را اثبات نموده است

به گزارش وبلاگ عینک آفتابی مردانه، مدت ها پیش بقایای مومیایی شده چند کودک که در ارتفاعات کوه های آتشفشانی در جنوب پرو، به صورت یخ زده پیدا شدند. 500 سال بود که اسرار آخرین روزهای زندگی آنها پنهان شده بود.

چگونه بچه ها اینکا، آماده مراسم تشریفاتی قربانی شدن برای خدایان می شدند؟ تحقیق تازه سم شناسی، دادن مواد روان گردان به آنها را اثبات نموده است

از زمان کشف مومیایی ها در دهه 1990، محققان کوشش کردند تا راز این بچه ها باستانی را کشف نمایند.

حالا تحقیق تازه به وسیله یک تیم بین المللی از محققان جزئیات تازه ای در این مورد ارائه نموده و آثاری از مواد روانگردان را در موها و ناخن های آنها شناسایی نموده است.

این بچه ها در مراسم کاکاکوچا قربانی شده بودند و پیش از این هم می دانستیم که به قربانی ها محرک ها، داروهای ضد افسردگی و گاهی اوقات الکل داده می شد تا به اصطلاح خودآگاهانه به سوی مرگ حتمی سوق داده شوند. اما شواهد علمی دقیقی برای این امر، کمتر در دسترس بود.

ضمناً واقعا سخت است که احساسات و حال و هوای این بچه ها را حدس زد. ممکن است آنقدر در گوش آنها خوانده باشند که واقعا در هنگام قربانی شدن، حس غرور داشته باشند یا شاید هم به صورت طبیعی مضطرب و گیچ شده باشند و ترسیده باشند.

محققان حدس می زنند که به آنها مواد توهم زا داده می شد تا شرایط روحی شان کنترل گردد.

یوهان راینهارد -کاشف آمریکایی- و باستان شناس پرویی -خوزه آنتونیو چاوز- در سفرهای خود به آتشفشان آمپاتو در کوه های آند در سال 1995، اجساد مومیایی بچه ها را کشف نموده بودند.

در سال 2019 این اجساد، مورد آنالیز دقیق زیست باستان شناسی قرار گرفتند و معین شد که دو نفر از این بچه ها 6-7 سال پسر و یکی از آنها دختر بوده است.

یکی از آنها نشانه هایی از ناهنجاری را در دهانه یکی از استخوان های گردن خود داشت که نشان می داد احتمالا سردردهایی به این خاطر داشته و شاید هم در معرض از دست دادن ناگهانی هوشیاری و حتی نابینایی بوده.

حدس زده می گردد که این بچه ها ممکن است حتی از خانواده های ثروتمند هم انتخاب شده باشند و سفر آنها روزها یا حتی ماه ها در کوهستان طول کشیده.

برگ های کوکا هزاران سال است که برای کاهش گرسنگی و تحریک سیستم عصبی به وسیله ساکنان بومی جویده می شوند، و به احتمال زیاد به این بچه ها در سفر سخت کوهستانی هم داده شده بود.

در تحقیق تازه دانشمندان تواستند متابولیت های مرتبط با مصرف یک دم نوش روان گردان تهیه شده از آیاهوسکا ayahuasca (Banisteriopsis caapi) را در بدن قربانی ها پیدا نمایند که به منظور آرام سازی به آنها داده شده بود.

محققان از طیف سنجی جرمی برای شناسایی وجود آلکالوئیدها و متابولیت های کوکا و بعلاوه هارمالین و هارمین در ناخن های موی دو مومیایی استفاده کردند.

هارمالین و هارمین از ترکیبات موجود در B.caapi ساخته می شوند که معمولاً با مواد دیگر مخلوط می شوند تا دم نموده ای فراوری گردد که باعث استفراغ، اسهال و البته توهمات واضح و شدید می گردد.

با آزمایش های تریپتامین N,N-DMT که باعث ایجاد توهم می گردد، نمی توان با اطمینان گفت که آیا معجونی که بچه ها مصرف نموده اند چنین تأثیری داشته است. بعلاوه هیچ مدرکی مبنی بر مصرف الکل پیدا نشد.

پس محتمل است که آیاهوسکا ayahusca صرفاً برای کاهش افسردگی و اضطراب به آنها داده شده بود.

با جمع آوری تکه های پازل، با داستانی هولناکی روبرو می شویم.

تعداد زیادی کودک تحریک شده و مات و مبهوت، خسته و دور از خانه و عزیزان، که به سمت مرگ حرکت داده می شدند، با این تصور که به دنیایی بهتر خواهند رفت.

این تحقیق در Journal of Archaeological Science: Reports منتشر شده است.

منبع: یک پزشک

به "چگونه بچه ها اینکا، آماده مراسم تشریفاتی قربانی شدن برای خدایان می شدند؟ تحقیق تازه سم شناسی، دادن مواد روان گردان به آنها را اثبات نموده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه بچه ها اینکا، آماده مراسم تشریفاتی قربانی شدن برای خدایان می شدند؟ تحقیق تازه سم شناسی، دادن مواد روان گردان به آنها را اثبات نموده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید