پرونده ثبت جهانی سرو ابرکوه به یونسکو ارسال می گردد

به گزارش وبلاگ عینک آفتابی مردانه، معاونان میراث فرهنگی و سرمایه گذاری سازمان میراث فرهنگی، در سفر به استان یزد از سرو کهنسال ابرکوه بازدید به عمل آوردن

پرونده ثبت جهانی سرو ابرکوه به یونسکو ارسال می گردد

وبلاگ عینک آفتابی مردانه: محمد حسن طالبیان معاون میراث فرهنگی کشور و حسین اربابی معاون سرمایه گذاری، حقوقی و امور مجلس سازمان میراث فرهنگی با همراهی تعدادی از مسئولان استان یزد، از نزدیک به بازدید از سرو ابرکوه پرداختند و از نزدیک وضعیت تهیه پرونده ثبت جهانی این اثر ارزشمند را آنالیز کردند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشکری استان یزد در حاشیه این بازدید گفت: به زودی پرونده سرو ابرکوه برای ثبت در فهرست میراث جهانی به یونسکو ارسال خواهد شد.

سید مصطفی فاطمی با اشاره به اینکه تاکنون 60 درخت دیرزیست طبیعی در استان شناسایی شده است، گفت: معروف ترین این درخت ها که شهرت جهانی دارد، سرو ابرکوه است که با قول مساعد معاون میراث فرهنگی کشور مقرر شد پرونده ثبت جهانی آن توسط استان یزد بسته و به سازمان یونسکو ارائه گردد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشکری استان یزد با بیان اینکه سرو ابرکوه در فهرست آثار طبیعی ملی ثبت است، اضافه نمود: شرایط و مدارک کافی برای ثبت جهانی این اثر وجود دارد و امیدواریم با پیگیری این موضوع آینده خوبی در انتظار این اثر طبیعی باشد.

این مقام مسئول گفت: آنالیز این پرونده حداقل دو تا چهار سال به طول می انجامد.

شهرستان ابرکوه 400 اثر تاریخی دارد که می توان از منزلگاه امام رضا (ع)، خانه های قدیمی، قلعه های تاریخی، مسجد جامع، خانه آقازاده، کوه گنبد عالی و سرو آن به عنوان مهم ترین جاذبه ها یاد کرد

منبع: چمدان

به "پرونده ثبت جهانی سرو ابرکوه به یونسکو ارسال می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پرونده ثبت جهانی سرو ابرکوه به یونسکو ارسال می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید