واکنش کره شمالی به پیشنهاد غیرمنتظره ترامپ برای دیدار با کیم

به گزارش وبلاگ عینک آفتابی مردانه، در حاشیه نشست کشورهای گروه 20 در اوزاکا، دونالد ترامپ به کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی پیشنهاد کرد با یکدیگر دیدار و گفت وگو نمایند. ترامپ پیشنهاد خود را با انتشار یک پست توییتری به اطلاع کیم جونگ اون رسانده است.

واکنش کره شمالی به پیشنهاد غیرمنتظره ترامپ برای دیدار با کیم

به گزارش وبلاگ عینک آفتابی مردانه، رئیس جمهوری آمریکا در یک اقدام نامتعارف، با انتشار یک پست توییتری نسبت به دیدار با رهبر کره شمالی ابراز تمایل کرد. ترامپ برای شرکت در اجلاس کشورهای گروه 20 به ژاپن سفر نموده است. او روز شنبه هشتم تیر (29 ژوئن) اوزاکا را به قصد سفر به کره جنوبی ترک می نماید.

ترامپ سحرگاه روز شنبه 29 ژوئن با انتشار یک پست توییتری به کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی پیشنهاد داده است تا روز یکشنبه، 30 ژوئن با یکدیگر دیدار و گفت وگو نمایند.

ترامپ در این پست توییتری خطاب به رهبر کره شمالی نوشته است: بعد از چند ملاقات مهم؛ شامل دیدارم با رئیس جمهور چین، به همراه رئیس جمهور مون راهی کره جنوبی خواهم بود. حالا که من اینجا هستم، اگر رهبر کره شمالی، کیم، این پست توییتری را ببیند، مایلم در مرز غیر نظامی بین دو کره با او دیدار کنم. با یکدیگر دست بدهیم و سلامی کنیم.

به همین دلیل معاون وزیر امور خارجه کره شمالی واکنش نشان داد و گفت: ما این اقدام را به عنوان پیشنهادی بسیار جالب تلقی می کنیم اما هنوز این پیشنهاد را به طور رسمی دریافت ننموده ایم.

او اظهار داشت: من بر این عقیده ام که اگر ملاقات سران کره شمالی و آمریکا در منطقه مرزی مطابق با پیشنهاد ترامپ رخ دهد، رخداد معنادار دیگری در راستای تحکیم مضاعف روابط شخصی میان دو رهبر و بهبود روابط دوجانبه خواهد بود.

50311

منبع: خبرآنلاین

به "واکنش کره شمالی به پیشنهاد غیرمنتظره ترامپ برای دیدار با کیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش کره شمالی به پیشنهاد غیرمنتظره ترامپ برای دیدار با کیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید