نخستین جشنواره ریواس در مهریز برگزار گردید

به گزارش وبلاگ عینک آفتابی مردانه، نخستین جشنواره فرهنگی و هنری گیاه ریواس با حضور جمعی از مسئولین، مردم و مسافران در حومه روستای علی آباد چهل گزی مهریز برگزار گردید.

نخستین جشنواره ریواس در مهریز برگزار گردید

به گزارش وبلاگ عینک آفتابی مردانه به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد؛ جشنواره ریواس به همت اداره کل میراث فرهنگی استان و با همکاری اداره منابع طبیعی، بخشداری و فرمانداری مهریز با برنامه های متنوع برگزار گردید.

سرپرست اداره میراث فرهنگی شهرستان مهریز گفت: معرفی جاذبه های طبیعی منطقه در کنار آثار فرهنگی از اهداف برگزاری این جشنواره بود وسوارکاری، پخت نان و غذاهای محلی، چای آتشی و آموزش در مورد اهمیت گیاه ریواس در این جشنواره انجام شد.

الهام جلوداری در ادامه گفت: این جشنواره به مدت 2 روز با حضور مردم و مسئولان با برنامه های شاد و متنوع برای مسافران و گردشگران پیش بینی شده بود که به خوبی برگزار گردید.

وی در خاتمه با بیان اینکه تنها رویشگاه ریواس استان یزد در بخش مرکزی مهریز و در حومه روستای علی آباد چهل گزی قرار گرفته است، گفت: وسعت دشت ریواس مهریز 40 هزار هکتار است که عمدتا در مراتع چاه ترش، ارچلان و بازرگان قرار گرفته است و به لحاظ وسعت و مرغوبیت یکی از بی نظیرترین ها مناطق در استان یزد است.

گفتنی است: ریواس گیاهی خودرو به شمار می رود که فصل بهار در مراتع مهریز می روید و برگ های پهن خود را بر دامن دشت های این شهرستان می گستراند و رویش آن نمای زیبایی را به طبیعت این منطقه ارزانی می بخشد.

گفتنی است: ریواس به عنوان گیاه خوراکی و دارویی از کاربردهای فراوانی برخوردار است و دارای ویتامین های آ و سی فراوان و املاح معدنی زیاد نظیر پتاسیم و کلسیم می باشد.

منبع: میراث آریا

به "نخستین جشنواره ریواس در مهریز برگزار گردید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نخستین جشنواره ریواس در مهریز برگزار گردید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید