مهدی شرفی: کتاب های درسی الکترونیکی می شوند

به گزارش وبلاگ عینک آفتابی مردانه، سرپرست مرکز برنامه ریزی و فناوری اطلاعات آموزش و پرورش گفت: در ایام تابستان، زیرساخت های شبکه شاد مورد بهینه سازی قرار می گیرند و امکانات جدید به این شبکه اضافه می شوند.

مهدی شرفی: کتاب های درسی الکترونیکی می شوند

به گزارش گروه اجتماعی وبلاگ عینک آفتابی مردانه، برنامه روزنه با موضوع زیرساخت های آموزش مجازی، در ارتباط تلفنی با مهندس مهدی شرفی (سرپرست مرکز برنامه ریزی و فناوری اطلاعات آموزش و پرورش) از شبکه رادیویی تبادل نظر روی آنتن رفت.

مهدی شرفی در مصاحبه تلفنی با برنامه روزنه با اشاره به این که کرونا همه ما را غافل گیر کرد، گفت: آموزش و پروش برای اتمام فرآیند های تحصیلیِ جاری در کشور، مجبور شد از ابزار هایی استفاده کند که فرایند انتقال مباحث درسی کامل گردد.

وی با اشاره به شبکه شاد، شرح داد: نرم افزار شاد با همکاری همراه اول وظیفه داشت تا بخشی از آموزش باقی مانده از سال تحصیلی را به اتمام برساند.

سرپرست مرکز برنامه ریزی و فناوری اطلاعات آموزش و پرورش اضافه نمود: آموزش مجازی به زیرساخت های سخت افزاری و نرم افزاری متعددی احتیاج دارد.

وی ادامه داد: در ایام تابستان و با اتمام سال تحصیلی، زیرساخت های شبکه شاد مورد بهینه سازی قرار می گیرند و حتما امکانات جدید به این شبکه اضافه می شوند.

مهدی شرفی تاکید داشت: اگر بحران کرونا تا سال تحصیلی جدید به اتمام برسد، آموزش و پروش از شبکه شاد به عنوان برنامه کمکی - مکمل - بهره برداری می نماید.

وی با اشاره به این که در حال حاضر اینترنت مصرفی کاربران در شبکه شاد رایگان است، عنوان نمود: آموزش و پرورش میخواهد موضوع رایگان بودن اینترنت در شبکه شاد را در هیات دولت و ستاد ملی بیمار کرونا مطرح کند و این امکان را به طور دائمی و رایگان در اختیار دانش آموزان قرار دهد.

سرپرست مرکز برنامه ریزی و فناوری اطلاعات آموزش و پرورش در بخش دیگری از سخنان خود گفت: دانش آموزانی که به شبکه شاد دسترسی ندارند، حتما به تلویزیون و شبکه های صدا و سیما دسترسی دارند.

وی ادامه داد: آموزش های تلویزیونی مکمل خوبی برای آموزش های مجازی هستند.

مهدی شرفی تاکید داشت: هر دانش آموز باید بتواند در دوران کرونا و در فرآیند آموزش مجازی با معلم خودش ارتباط و تعامل آموزشی داشته باشند.

وی با بیان این که کتاب های درسی سال جاری به طور الکترونیکی منتشر می شوند، شرح داد: در کوشش هستیم تا محتوا های متعدد آموزشی در شبکه شاد بارگذاری شوند و دانش آموزان با ورود به این شبکه از مطالب متنوع و مختلف بهره بگیرند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "مهدی شرفی: کتاب های درسی الکترونیکی می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مهدی شرفی: کتاب های درسی الکترونیکی می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید