مناقصه قطر برای توسعه ال ان جی، بازیگران جدید به میدان می آیند

به گزارش وبلاگ عینک آفتابی مردانه به نقل از رویترز، قطر در حال آماده سازی مناقصه جدیدی برای شرکت های انرژی است که خواستار مشارکت در توسعه پروژه های گاز طبیعی این کشور هستند. این مناقصه، توجه شرکای قدیمی قطر و همچنین بازیگران جدیدی مانند شورون، اکویینور نروژ و انی ایتالیا را به خود جلب نموده است.

مناقصه قطر برای توسعه ال ان جی، بازیگران جدید به میدان می آیند

برنامه توسعه بیش از 33 درصدیِ تاسیسات گاز مایع طبیعی (ال ان جی) قطر که در حال حاضر هم، بزرگترین تاسیسات ال ان جی دنیا است، در یک بازه 5 ساله طراحی شده و یکی از پرسودترین سرمایه گذاری ها در بازار دنیای گاز بوده که به سرعت در حال رشد است.

انتظار می رود رقابت بر سر به دست آوردن امتیاز این پروژه، سخت و تنگاتنگ باشد.

این تا حد زیادی بر موفقیت قطر برای غلبه بر چالش هایی که با بایکوت عربی این کشور کوچک حاشیه خلیج فارس در سال 2017 میلادی به وجود آمد، تاکید دارد.

قطر پترولیوم قرار است به زود مناقصه پروژه ساخت خط چهارم ال ان جی این کشور را برگزار کند که پس از تکمیل آن، ظرفیت فراوری ال ان جی این کشور از 78 میلیون تن به 110 میلیون تن در سال افزایش می یابد.

چهار شرکتی که در پروژه های فعلی گاز قطر مشارکت دارند، اکسون موبایل، رویال داچ شل، توتال فرانسه و کونوکوفیلیپس هستند که انتظار می رود حتما در این مناقصه شرکت نمایند.

منبع: خبرگزاری مهر

به "مناقصه قطر برای توسعه ال ان جی، بازیگران جدید به میدان می آیند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مناقصه قطر برای توسعه ال ان جی، بازیگران جدید به میدان می آیند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید