مرمت عمارت علوی و دو قلعه قاجاری در بوشهر به اتمام رسید

به گزارش وبلاگ عینک آفتابی مردانه، معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی استان بوشهر از سرانجام مرمت عمارت علوی در بافت تاریخی بوشهر و دو قلعه قاجاری محمدخان دشتی و قلعه زایرخضرخان اهرمی اطلاع داد.

مرمت عمارت علوی و دو قلعه قاجاری در بوشهر به اتمام رسید

به گزارش وبلاگ عینک آفتابی مردانه به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، قلعه محمدخان دشتی، قلعه زایرخضرخان اهرمی و عمارت علوی سه بنای تاریخی متعلق به دوره قاجار هستند که توسط اداره میراث فرهنگی استان بوشهر مورد احیا و مرمت قرار گرفتند.

نصرالله ابراهیمی معاون میراث فرهنگی استان بوشهر، امروز سه شنبه 3 مهر با اعلام این خبر گفت: سه بنای تاریخی قلعه محمدخان دشتی، قلعه زایرخضرخان اهرمی و عمارت علوی در بافت تاریخی بوشهر از محل اعتبارات ملی ـ استانی توسط اداره کل میراث فرهنگی بوشهر مرمت شد.

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی بوشهر گفت: مرمت این بناهای تاریخی درحالی از سال 93 شروع شد که استحکام بخشی اضطراری، سبک سازی سقف، گچکاری، کف سازی، بازسازی و مرمت درب و پنجره ها از جمله اقدامات مرمتی بود که به طور کاملا اصولی و با نظارت میراث فرهنگی انجام گرفت.

او تاکید نمود: درحال حاضر اقدامات واگذاری این بناهای تاریخی به بخش خصوصی درجهت اشتغال و درآمدزایی در بوشهر شروع شده و قرار است به جز عمارت علوی که تبدیل به موزه چاپ و نشر شده است دو بنای دیگر با کاربری های فرهنگی و اقامتی به بهره برداری برسند.

منبع: میراث آریا

به "مرمت عمارت علوی و دو قلعه قاجاری در بوشهر به اتمام رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرمت عمارت علوی و دو قلعه قاجاری در بوشهر به اتمام رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید