مخازن قابل حمل گازهای مایع در دمای بسیار پایین بومی شد

به گزارش وبلاگ عینک آفتابی مردانه به نقل از معاونت علمی و فناوری،غلام عباس خرمی مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان با بیان اینکه مخازن کرایوژنیک برای نگهداری اکسیژن، نیتروژن و آرگون به صورت مایع محصول تولیدی این شرکت است، گفت: این مخازن در صنایع مختلف از قبیل دارویی، غذایی، پتروشیمی، بیمارستانی، پالایشگاه ها و تمامی صنایعی که به گاز وابسته هستند مورد استفاده قرار می گیرد.

مخازن قابل حمل گازهای مایع در دمای بسیار پایین بومی شد

وی افزود: پس از جداسازی گازهای اکسیژن، نیتروژن و آرگون باید آن ها را در مخازن کرایوژنیک حمل و نگهداری کرد. مخازن کرایوجنیک به مخازنی گفته می گردد که دارای دو مخزن داخلی و خارجی هستند و جهت نگهداری مایعات فوق سرد نظیر 150- درجه سانتی گراد یا حتی پایین تر از این دما، مورد استفاده قرار می گیرد.

به گفته وی، مخازن کرایوژنیک مخازنی هستند که از دولایه داخلی و خارجی تشکیل شده اند. این لایه ها به گونه طراحی و ساخته شده است که کمترین تبادل دمایی را با محیط اطراف داشته باشد. مخزن داخلی مخازن کرایوژنیک از جنس استنلس استیل و مخزن خارجی از فولاد کربن است.

خرمی افزود: این محصول برای نگهداری اکسیژن، نیتروژن و آرگون به صورت مایع است، اکسیژن مایع معمولا در بیمارستان ها استفاده می گردد. مخازن کرایوژنیک صرفه مالی دارند و در حجم های مختلف به صورت سمی تریلر، موبایل تانک و ایزو تانک و بعلاوه خوابیده و ایستاده طراحی و ساخته می شوند.

مدیر شرکت خاطر نشان کرد: با فراوری نمونه داخلی تا حدودی زیادی از واردات این محصول جلوگیری شد و صرفه جویی ارزی بالایی رخ داد و در حال حاضر بیشتر شرکت ها و صنایع از محصولات داخلی استفاده می نمایند. مهم ترین مزیت محصول داخلی نسبت به نمونه های خارجی قیمت پایین تر آن است. این محصول ازنظر کیفیت نگهداری قابل رقابت با نمونه های خارجی خود است و تعمیرات و خدمات پس از فروش نیز دیگر مزیت های آن محسوب می شوند.

خرمی افزود: سمی تریلر حساسیت های بیشتری نسبت به بقیه مخازن دارد، سمی تریلر ایزو تانک معمولا برای حمل ونقل جاده ای و دریایی استفاده می گردد که می توان گفت در این حوزه تنها فراورینماینده این محصول در ایران هستیم.

منبع: خبرگزاری مهر

به "مخازن قابل حمل گازهای مایع در دمای بسیار پایین بومی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مخازن قابل حمل گازهای مایع در دمای بسیار پایین بومی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید