غوغای کرونا در انگلیس،تکمیل ظرفیت بیمارستان های پایتخت تا دو هفته دیگر

به گزارش وبلاگ عینک آفتابی مردانه، با افزایش آمار مبتلایان به بیماری کووید-19 در انگلیس، مقامات بهداشتی این کشور پیش بینی نموده اند که ظرفیت بیمارستان های پایتخت تا دو هفته دیگر تکمیل گردد.

غوغای کرونا در انگلیس،تکمیل ظرفیت بیمارستان های پایتخت تا دو هفته دیگر

وین دیواکار یکی از مدیران پزشکی سازمان ملی بهداشت انگلیس هشدار داد که حتی در بهترین حالت، یعنی اگر آمار افزایش مبتلایان به کرونا به چهار درصد در روز برسد، باز هم بیمارستان های لندن تا دو هفته دیگر 2 هزار تخت خواب کم می آورند.

وی این مطلب را در جلسه توجیهی با مقامات ارشد بهداشتی انگلیس عنوان کرد که گزارشی از آن در رسانه های انگلیس منعکس شده است. به گفته این مقام بهداشتی، اگر آمار افزایش مبتلایان به کرونا به پنج درصد در روز برسد، سه هزار و 569 تخت خواب در بیمارستان های لندن کم خواهد آمد و در بدترین حالت یعنی افزایش 6 درصدی در روز، این میزان به پنج هزار و 400 تخت خواب می رسد.

این سناریوها در حالی است که چنانچه تعداد بیماران غیر کرونایی در این مدت افزایش پیدا نکند، 400 تخت خواب اضافه به بیمارستان های لندن اضافه و بخش خصوصی هم به کار گرفته گردد.

فرایند پرشتاب آمار مبتلایان به کرونا و تکمیل سریع ظرفیت تخت خواب های بیمارستان های لندن، سازمان خدمات بهداشتی انگلیس را با فشار زایدالوصفی روبرو نموده است. رئیس انجمن بیمارستان های انگلیس می گوید که شمار بیماران کرونایی در بیمارستان های انگلیس 46 درصد بیشتر از موج نخست شیوع کروناست.

کریس هاپسون با انتشار پیامی در توئیتر آماری را از افزایش انفجارگونه پذیرش بیماران کرونایی در بیمارستان های انگلیس ارائه داده است. بر اساس این آمار، بیشترین افزایش مربوط به بیمارستان های لندن و نواحی جنوب غرب کشور بوده است. او می گوید که کادر درمانی تمام همت خود را به کار بسته تا اثر آخرین دور قرنطینه سراسری که از دوشنبه گذشته به اجرا در آمد، ظاهر گردد.

در همین حال، داولین باگاواتی جراح مغز و اعصاب و عضو ارشد انجمن پزشکان انگلیسی در گفت وگو با نشریه فایننشال تایمز بیان داشت؛ کل نظام بهداشت کشور تحت فشار است و از روی ناچاری بسیاری از خدمات درمانی و عمل های جراحی را لغو کردیم.

دیروز هم روزنامه دیلی تلگراف در گزارشی نوشت؛ به اسنادی دست پیدا نموده که نشان می دهد اگر درمانگاه های کشور اشباع گردد، بیماران کرونایی به قید قرعه درمان می شوند. به عبارت دیگر هنگامی که منابع درمانی کافی نباشد تصمیم گیری برای درمان بیماران بر اساس مصلحت اجتماعی (و نه فردی) اتخاذ می گردد

این وضع در ابتدای همه گیری کرونا نیز پیش آمد و بیمارستان ها ناگزیر به درمان افرادی که شانس زنده ماندن آن ها بیشتر بود، روی آورد.

این درحالی است که در ابتدای موج دوم شیوع کرونا، بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس اطمینان داد که زیرساخت های لازم برای مقابله با بحران پیش رو پیش بینی شده است.

او پس از هفته ها مقاومت سرسختانه با تشدید محدودیت های کرونایی، دوشنبه گذشته در برابر شیوع افسارگسخته ویروس کرونا تسلیم شد و در یک چرخش ناگهانی، به قرنطینه سراسری کشور تن داد.

جانسون در سخنانی که به طور زنده از شبکه های تلویزیونی انگلیس پخش شد، از مردم انگلستان خواست که یک بار دیگر در خانه بمانند و تنها بر اساس ضوابطی که اعلام شده، خانه را ترک نمایند.

نخست وزیر انگلیس با اعلام قرنطینه سراسری در این کشور، تأکید کرد که مقامات بهداشتی سطح وخامت شیوع کرونا را به رده پنج ارتقا داده اند که این مسأله از به حداکثر رسیدن ظرفیت مراکز بهداشتی و درمانی برای رسیدگی به بیماران کووید-19 حکایت دارد.

جانسون تأکید کرد که افراد تنها در شرایط اضطراری، شامل خرید اقلام ضروری، مراجعه به درمانگاه و فرار از اذیت و آزار خانگی، قادر به خروج از منزل هستند. همچنین افراد شاغل تنها در حالی که امکان کار در خانه وجود نداشته باشد می توانند خانه را ترک نمایند.

ساعاتی قبل از آن، بالاترین مقام های پزشکی سراسر بریتانیا (انگلیس، ولز، اسکاتلند و ایرلند شمالی) با صدور بیانیه ای مشترک سطح هشدار کرونایی در این کشور را به بالاترین حد ارتقا دادند.

در این بیانیه که یک نسخه آن در رسانه های انگلیس منتشر شد، آمده است که اگر محدودیت های کرونایی برای مهار شیوع این ویروس تشدید نگردد، سازمان خدمات درمانی این کشور ظرف 21 روز آینده از پا در خواهد آمد.

این بیانیه می افزاید: بسیاری از بخش های نظام سلامت کشور تحت فشار سهمگینی قرار دارند. آمار ابتلا به کرونا بشدت بالاست و شمار زیادی از بیماران کرونایی در بیمارستان ها و بخش های مراقبت های ویژه بستری هستند.

نویسندگان این بیانیه با اشاره به اینکه آمار ابتلا به کرونا همه جا در حال افزایش است، تصریح کردند: اطمینان نداریم که سازمان ملی بهداشت تحمل فشار بیشتری را داشته باشد.

نخست وزیر انگلیس که در پیشبرد سیاست های بهداشتی کشور سردرگم شده است، دیروز با ارائه لایحه ای که به تصویب مجلس عوام رسید، پیروز شد تا آخر ماه مارس (اواسط فروردین) برای رتق وفتق امور فرصت بگیرد.، ایرنا

منبع: ایران آنلاین

به "غوغای کرونا در انگلیس،تکمیل ظرفیت بیمارستان های پایتخت تا دو هفته دیگر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "غوغای کرونا در انگلیس،تکمیل ظرفیت بیمارستان های پایتخت تا دو هفته دیگر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید