سرانه شهدا در منطقه 17 مثال زدنی است، تشکیل شبکه سازی نخبگانی برای مدیریت عالمانه شهر

به گزارش وبلاگ عینک آفتابی مردانه، خبرگزاری خبرنگاران-رئیس مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران گفت: مسئله شبکه سازی نخبگان برای شهردار تهران بسیار مهم است و گفته است که برای هیئت اندیشه ورزی یه صورت هفتگی وقت می گذارد که شهر به صورت عالمانه مدیریت گردد. شبکه سازی نخبگان را دنبال خواهیم کرد تا تصمیم گیری برای شهر، عالمانه باشد تا بعدها افسوس نخوریم.

سرانه شهدا در منطقه 17 مثال زدنی است، تشکیل شبکه سازی نخبگانی برای مدیریت عالمانه شهر

به گزارش خبرگزاری وبلاگ عینک آفتابی مردانه از تهران، صد و هفتاد و پنجمین جلسه شورای پژوهش و نوآوری منطقه ها 22 شهرداری تهران به میزبانی منطقه 17 با حضور محمد رئیسی رئیس مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران، رضا شنگی شهردار منطقه ، جمعی از معاونین و مدیران شهری با رعایت پروتکل های بهداشتی در سالن جلسات شهرداری برگزار گردید.

محمد رئیسی رئیس مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران در این نشست با اشاره به 4 هزار شهید منطقه 17، گفت: تعداد و سرانه شهدا در این منطقه مثال زدنی است. این تعداد شهید بار مسئولیت همه ما به ویژه همکاران منطقه 17 را سنگین می نماید، ان شالله بتوانیم به نحوی عمل کنیم که پاسدار خون های ریخته شده این عزیزان باشیم. ما در مرکز مطالعات و برنامه شهر تهران 3 رویکرد را در دوره نو پیگیری می کنیم.

وی با اشاره به رویکرد اول گفت: در این رویکرد متناسب با منظره و هدفی که شهردار تهران مبنی بر تهران کلانشهر الگوی دنیا اسلام اعلام نموده، در پی این هستیم در پژوهش ها جهت گیری تئوریک، مبانی، رویکرد و مبانی آموزه های اسلامی- ایرانی مبنا قرار گیرد. طی سال های گذشته کارهای متعدد و فاخری صورت گرفته، اما بحث رویکرد تمدنی مغفول مانده که مطالبه جدی دکتر زاکانی و بنده است که به عزیزان در بخش پژوهش انتقال داده شده تا جهت گیری و پیگیری گردد.

رئیسی با اشاره به شهدای منطقه 17، توضیح داد: شهدای منطقه مصداق این نکته است، در شهری که انقدر جهت گیری های اعتقادی و مبانی تمدنی ظرفیت دارد، بایستی این مسائل در کارها مدنظر قرار گیرد. رویکرد دوم، بحث فعال کردن ظرفیت نخبگان است. تعداد قابل توجهی از شهروندان منطقه 17 در منطقه ها مختلف و مراکزهای پژوهشی مختلف فعال هستند. دکتر زاکانی خواهان این هستند که برای این موضوع وقت بگذاریم و نظام نامه اندیشه ورزی و مشارکت عملیاتی آماده کنیم که کارها تا حد زیادی صورت گرفته است.

وی اضافه نمود: این نظام نامه به زودی به صورت یک طرح در صحن شوار مطرح می گردد تا در ماه های آینده در منطقه ها فعال گردد. بعلاوه بایستی هیئت های اندیشه وز تشکیل گردد تا بتوانیم ظرفیت نخگبانی سطح شهر تهران را فعال کنیم. نکته مهم دراین زمینه این است که بتوانیم شبکه سازی کنیم. با مسائلی روبرو هستیم که عمدتا ذووجهین هستند و نگاه های تک بعدی منجربه نتیجه نمی گردد. مسئله جدی که در حال حاضر در اغلب منطقه ها با آن روبرو هستیم، بافت فرسوده یا بافت های ناپایدار است.

رئیس مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران گفت: 218 هکتار بافت فرسوده در این منطقه وجود دارد که باید حل مسئله و فکری برای آن اندیشه گردد. راهبرد مدنظر برای تشویق شهروندان این منطقه به نوسازی، دادن یک یا 2 طبقه تراکم اضافه به کسانی است که قصد نوسازی دارند تا این کار برای آنها صرفه مالی داشته باشد. این مسئله وجوح دیگری نیز دارد که وظیفه هیئت اندیشه ورزی است که شبکه سازی نخبگانی کند.

رئیسی اضافه نمود: این تراکم اضافه باید آنالیز گردد که به لحاظ مسائل ترافیکی، اجتماعی-فرهنگی، اقتصاد شهری و زیست محیطی چه اثراتی دارد، بنابراین همه وجوح مختلف یک مسئله است و اگر راه کاری به عنوان راه چاره به منطقه ابلاغ شد، وظیفه داریم همه وجوح مختلف را آنالیز کنیم. این وظیفه بنده است که راهبری و شبکه سازی نخبگان انجام دهم. بعلاوه خروجی کارگروه ها در هسته مرکزی آورده و به شهردار منطقه منتقل گردد.

وی گفت: این مسئله برای شهردار تهران بسیار مهم است و گفته است که برای هیئت اندیشه ورزی یه صورت هفتگی وقت می گذارد که شهر به صورت عالمانه مدیریت گردد. شبکه سازی نخبگان را دنبال خواهیم کرد تا تصمیم گیری برای شهر، عالمانه باشد تا بعدها افسوس نخوریم. رویکرد سوم این مرکز که آن را دنبال می کنیم، بحث کاربست پروژه های پژوهشی است. نظام نامه پژوهشی هفته گذشته و بعد از 12 سال ابلاغ شد.

رئیسی توضیح داد: احکام رئسای کمیته ها دیروز امضاء شده است و اولین جلسه کمیته پژوهشی چهارشنبه هفته قبل برگزار و عناوین معین شدند، بعلاوه جلسات در هفته های آینده نیز برگزار می گردد. مسئله ای که در آسیب شناسی باید انجام گردد، این است که پژوهش ها منجربه نتیجه شوند، لذا پژوهش ها باید عملیاتی باشند. ابلاغ تشکیل کمیته کاربست صورت گرفته و قرار است که همکاران، کاربست را جدی تر بگیرند، به همین رو این مسئله را در نظام ارزیابی و عملکرد لحاظ نموده ایم.

وی اضافه نمود: اگر کار پژوهشی انجام می گردد بایستی عینی و عملیاتی در شهر باشد تا شهروندان از آن بهره مند شوند. بار اصلی روی دوش شما عزیزان در منطقه است و خواهان مشاوره های دوستان در منطقه ها در بخش مسئله یابی هستیم؛ لذا در قسمت مسئله یابی محتاج همکاری عزیزان در منطقه ها هستیم، چراکه آنها شاهد مسائل کف میدان هستند.

به گزارش وبلاگ عینک آفتابی مردانه، در سرانجام جلسه، احکام شهردار منطقه 17 به عنوان رئیس شورای پژوهش و نوآوری منطقه 17، رئیس اداره املاک به عنوان دبیر شورا و صاحب نظر علمی و معاون برنامه ریزی و توسعه منابع انسانی به عنوان عضو شورای پژوهش و نوآوری منطقه 17 از سوی رئیس مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران اهدا شد.

انتهای پیغام/ح.ابویسانی

منبع: خبرگزاری آریا

به "سرانه شهدا در منطقه 17 مثال زدنی است، تشکیل شبکه سازی نخبگانی برای مدیریت عالمانه شهر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سرانه شهدا در منطقه 17 مثال زدنی است، تشکیل شبکه سازی نخبگانی برای مدیریت عالمانه شهر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید