راه حل آموزش و پرورش برای ثبت نام دانش آموزان در مدارس دولتی

به گزارش وبلاگ عینک آفتابی مردانه، رئیس اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات آموزش و پرورش، راه حل های ثبت نام دانش آموزان در مدارس دولتی را تشریح کرد.

راه حل آموزش و پرورش برای ثبت نام دانش آموزان در مدارس دولتی

قدرت اله گراوند رئیس اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات آموزش و پرورش تهران در گفت وگو با خبرنگار درباره مسائل ثبت نام خانواده ها در مدارس دولتی اظهار کرد: متاسفانه یکی از مسائلی که با آن روبرو هستیم موضوع محدودیت ظرفیت مدارس دولتی برای ثبت نام دانش آموزان است که همین موضوع باعث شده تا شکایات متعددی به اداره کل برسد.

وی ادامه داد: بر اساس قانون، چنانچه مدرسه ای با محدودیت ظرفیت روبرو باشد، برای ثبت نام دانش آموزان با توجه به فضای موجود، باید یک کلاس درس به مدرسه اضافه گردد. درصورتیکه فضای کافی وجود نداشت، دانش آموزان به مدرسه همجوار منتقل می شوند.

گراوند با بیان اینکه خانواده ها برای حل مشکل محدودیت فضا در مدارس دولتی می توانند به وسیله ادارات آموزش و پرورش اقدام نمایند، گفت: تاکنون در این زمینه درخواست هایی داشتیم که سعی کردیم در ادارات آموزش و پرورش این موضوع را حل و فصل کنیم.

رئیس اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات آموزش و پرورش به موضوع نظارت بر عملکرد مدارس دولتی و غیر دولتی هم اشاره نمود و گفت: تیم های نظارتی از نخستین روز آغاز ثبت نام ها در مناطق 19 گانه تهران حضور پیدا نموده اند تا روند ثبت نام دانش آموزان را ارزیابی نمایند. فعالیت آن ها تا سرانجام شهریور ماه ادامه خواهد داشت.

به گفته وی، براساس ارزیابی های اجرا شده سال جاری نسبت به سال های گذشته، روند ثبت نام با تخلفات و شکایات کمتری همراه بوده است.

ضرورت مشارکت خانواده ها برای پیش روی برنامه های نظام تعلیم و تربیت

گراوند با اشاره به اینکه مشارکت خانواده ها برای پیش روی برنامه های نظام تعلیم و تربیت ضرورت دارد، گفت: این موضوع نباید با اجبار مدرسه همراه باشد و ثبت نام دانش آموز در مدارس دولتی، منوط به اخذ وجه گردد؛ در این صورت مراحل قانونی طی شده و پرونده این تخلفات به مراجع ذی صلاح ارحجاع داده می گردد.

رئیس اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات آموزش و پرورش اعلام کرد: خانواده ها برای ثبت شکایات خود می توانند به وسیله سامانه ثبت شکایات یا مراجعه به ادارات آموزش و پرورش اقدام نمایند.

وی درباره نظارت بر عملکرد مدارس غیردولتی اعلام کرد: نظارت بر عدم پرداخت وجه اضافی به عنوان شهریه و رعایت قوانین مورد توجه قرار می گیرد و 4 تیم همزمان بر عملکرد این مدارس نظارت می نمایند.

گراوند ادامه داد: تیم های نظارتی شامل یک تیم از سازمان مدارس غیردولتی، اداره کل ارزیابی عملکرد وزارتخانه، اداره مدارس غیردولتی و در نهایت اداره کل ارزیابی و عملکرد شهر تهران است که بر فعالیت این مدارس نظارت دارند.

رئیس اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات آموزش و پرورش توضیح داد: چنانچه مدرسه غیردولتی در فرایند ثبت نام تخلفاتی داشته باشد، طبق قانون تاسیس و اداره مدارس غیردولتی برخورد های لازم از قبیل درج در پرونده، عودت شهریه اضافی و اجرای ماده 35 این قانون در دستور کار قرار می گیرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "راه حل آموزش و پرورش برای ثبت نام دانش آموزان در مدارس دولتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راه حل آموزش و پرورش برای ثبت نام دانش آموزان در مدارس دولتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید