دومین کنگره بین المللی اخلاق نشر در شیراز برگزار گردید

به گزارش وبلاگ عینک آفتابی مردانه، خبرنگاران: دومین کنگره بین المللی اخلاق نشر با حضور اندیشمندان داخلی و دانشمندانی از کشورهای کانادا، انگلستان، نروژ و کشورهای منطقه از جمله سوریه، پاکستان و بحرین در دانشگاه علوم پزشکی شیراز برگزار گردید.

دومین کنگره بین المللی اخلاق نشر در شیراز برگزار گردید

به گزارش وبلاگ عینک آفتابی مردانه از شیراز، بعدازظهر امروز دومین کنگره بین المللی اخلاق نشربا حضور اندیشمندان داخلی و دانشمندانی از کشورهای کانادا، انگلستان، نروژ و کشورهای منطقه از جمله سوریه، پاکستان و بحرین در دانشگاه علوم پزشکی شیراز برگزار گردید و به مسئله اخلاق در حیطه نشر پزشکی پرداخت.

محمدهادی ایمانیه، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در این کنگره با اشاره به اینکه در حال حاضر 22 نشریه پزشکی به زبان انگلیسی در دانشگاه علوم پزشکی شیراز منتشر می گردد، گفت: دانشگاه علوم پزشکی شیراز در برخورداری از نشریات علمی و پژوهشی و در فراوری علم سرآمد دانشگاه های جنوب کشور است.

وی با بیان اینکه اخلاق در حیطه نشر پزشکی از جمله محورهای این کنگره است، گفت: آنالیز این موضوع می تواند بسیاری از چالش های این حوزه را حل نماید.

ایمانیه شرایط مولفان، سرقت ادبی، جعل و تحریف داده ها، تضاد منافع، چاپ تکراری و مضاعف، چالش های منطقه ای و کشوری در رعایت اصول اخلاق نشر و استانداردهای اخلاقی برای سردبیران را از دیگر محورهای این همایش گفت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به اهمیت انتشار نشریه های پزشکی اضافه نمود: انتشار نشریه های پزشکی سبب ساماندهی مقالات تخصصی و ارتقا کیفی آن می گردد.

وی با بیان اینکه همزمان با پیشرفت سریع در چاپ مقالات پزشکی تعداد آنها افزایش چشمگیری داشته است، اعلام کرد: این موضوع ممکن است خطرات ناشی از بد اخلاقی های چاپ و نشر نشریه ها و مقالات پزشکی را به دنبال داشته باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به عملکرد منفی بعضی از مؤسسات که ادعای واسطه گری چاپ مقالات پزشکی را دارند، توضیح داد: این گونه مؤسسات که با جعل داده ها سعی در افزایش مقالات یا ژونال های پزشکی دارند باید شناسایی و با آنها برخورد قانونی لازم انجام گردد.

ایمانیه با بیان اینکه در دنیای پزشکی هر پژوهش باید صادقانه برای برطرف مسائل و نجات جان بشر انجام گردد و در غیر این صورت جرم سنگین تری نسبت به سایر حوزه ها دارد، اعلام کرد: برگزاری چنین کنگره هایی می تواند راهی مناسب برای اطلاع رسانی و جلوگیری از این امر باشد.

منبع: تسنیم

به "دومین کنگره بین المللی اخلاق نشر در شیراز برگزار گردید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دومین کنگره بین المللی اخلاق نشر در شیراز برگزار گردید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید