در مصاحبه با خبرنگاران مطرح شد؛ تاسیس مرکز مشاوره تلفنی در دانشگاه علوم پزشکی ایران، زمان عامل پیشگیرنده در بروز اختلالات روانی

به گزارش وبلاگ عینک آفتابی مردانه، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: در مسائل روانی مراجعه به موقع به پزشک می تواند از بروز آسیب های جدی جلوگیری کند.

در مصاحبه با خبرنگاران مطرح شد؛ تاسیس مرکز مشاوره تلفنی در دانشگاه علوم پزشکی ایران، زمان عامل پیشگیرنده در بروز اختلالات روانی

نادر توکلی معاونت درمان علوم پزشکی ایران در گفت وگو با خبرنگار ، اظهار کرد: سالهاست که در کشور فقط به بحث کمی ارائه خدمات و بهبود آن توجه و کمتر به موضوعات کیفی پرداخته می شود؛ در دانشگاه علوم پزشکی ایران قصد داریم در سال جاری بیشتر به بهبود کیفی خدمات درمانی و رفع اشکالات احتمالی توجه کنیم.

وی با تاکید بر گسترش خدمات این دانشگاه در سال های اخیر بیان نمود: در سال 98 قصد داریم تا بیشتر به نیاز های بیماران بپردازیم و با توجه به مسائل رفاهی آن ها اقدام به توسعه و بهبود خدمات درمانی کنیم، بخش خصوصی می تواند همراه خوبی در راه بهبود این خدمات باشد.

توکلی تشریح کرد: همانطور که می دانید بخش عمده ای از خدمات مرتبط با دانشگاه علوم پزشکی ایران توسط مراکز خصوصی ارائه می شود به طوریکه از 67 مرکز مرتبط با دانشگاه علوم پزشکی ایران 18 مرکز دولتی و مابقی آن ها خصوصی هستند و حدود 6 الی 7 هزار تخت بیمارستانی در این مراکز به مردم ارائه خدمت می کنند.

معاونت درمان علوم پزشکی ایران شرح داد: یکی از رسالت های مهم دانشگاه علوم پزشکی ایران پرداختن به مسائل خاص است برای مثال این دانشگاه تنها دانشگاه علوم پزشکی کشور است که مرکز و بیمارستان سوختگی را تحت پوشش خود دارد، در تلاش هستیم تا با افتتاح مرکز باب الحوائج شاهد پیشرفت خدمت رسانی در این زمینه های خاص باشیم، همچنین در یک سال آینده می توانید شاهد افتتاح مرکز روانپزشکی فیروزآبادی باشید.

وی ادامه داد: پرداختن به موضوعات روانپزشکی از اهمیت بسکمک برخوردار است و نیاز به توجه بیشتری دارد. بررسی های اخیر نشان می دهد که خدمات روانپزشکی و روانشناسی باید در جامعه گسترش پیدا کند؛ پیگیری های لازم در حال انجام است تا با ارائه خدمات اولیه بخش پزشکی روان تعداد بیماران بستری در مراکز روانپزشکی به حداقل برسد و شاهد افزایش تعداد مراجعه کنندگان و خدمات سرپایی باشیم.

توکلی گفت: هر چه افراد برای حل مسائل خود زودتر به مراکز روانپزشک مراجعه کنند می توانند با در یافت مشاوره از ایجاد اختلالات روانی جدی جلوگیری کنند؛ در مسائل روحی هم مانند بیماری های جسمی زمان از اهمیت زیادی برخوردار است و مراجعه به موقع می تواند از بروز آسیب های جدی جلوگیری کند.

معاونت درمان علوم پزشکی ایران یادآوری کرد: برای کمک به افراد جامعه به دنبال آن هستیم که با احداث مرکز مشاوره تلفنی باعث کاهش آسیب های روحی و جلوگیری از تشدید این اختلالات شویم.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "در مصاحبه با خبرنگاران مطرح شد؛ تاسیس مرکز مشاوره تلفنی در دانشگاه علوم پزشکی ایران، زمان عامل پیشگیرنده در بروز اختلالات روانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در مصاحبه با خبرنگاران مطرح شد؛ تاسیس مرکز مشاوره تلفنی در دانشگاه علوم پزشکی ایران، زمان عامل پیشگیرنده در بروز اختلالات روانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید