تشدید برخورد با اتباع خارجی غیرمجاز در یزد

به گزارش وبلاگ عینک آفتابی مردانه، فرماندار یزد از تشکیل کمیته امنیتی برای برخورد با اتباع خارجی غیرمجاز و متخلف اطلاع داد و گفت: اتباع خارجی فقط باید در چارچوب قانون فعالیت های خود را پیش ببرند.

تشدید برخورد با اتباع خارجی غیرمجاز در یزد

به گزارش وبلاگ عینک آفتابی مردانه آنلاین به نقل از وبلاگ عینک آفتابی مردانه، سیدمحمد رستگاری افزود: در بعضی از مناطق حاشیه ای شهر، اتباع خارجی غیرمجاز با انجام بعضی تخلفات، به عنوان مجرم محسوب می شوند که در این کمیته افراد مجرم شناسایی و با همکاری دادستان برخورد قانونی با آن ها انجام می گردد.

وی اعلام کرد: یکی از دغدغه های اصلی مردم یزد، موضوع ساماندهی اتباع خارجی در مرکز استان است. ساماندهی حضور اتباع خارجی به ویژه افغان ها خواسته بسیاری از شهروندان است، اما با وجود برگزاری جلسات متعدد در این زمینه، در خصوص رویکرد و نحوه برخورد با اتباع خارجی نقطه نظرات مختلفی وجود دارد.

رستگاری ادامه داد: در قانون، برای اتباع مجاز و دارای کارت اقامت، حقوقی تعریف شده، اما در خصوص حضور اتباع غیرمجاز در محلات شهرستان یزد موضوعات مختلفی همچون مباحث امنیتی، سکونت و اشتغال این افراد مطرح می گردد.

فرماندار یزد با اشاره به تصدی بعضی مشاغل توسط اتباع خارجی، افزود: گزارش های رسمی و نیمه رسمی در این زمینه وجود دارد که اتباع خارجی به بعضی مشاغلی که اتباع ایرانی به آن تمایل چندانی نداشتند، ابتدا به عنوان کارگر وارد و در نهایت کارفرما شده اند.

وی با تاکید بر ضرورت همراهی مردم و معتمدان محلات در ساماندهی اتباع خارجی، گفت: بحث ساماندهی اتباع باید طبق ضوابط و قوانین دنبال گردد، بنابراین در حوزه کمیته اجتماعی قطعا جلسات متعددی با معتمدین محلات در خصوص سکونت و آموزش اتباع خارجی برگزار خواهد شد.

رستگاری ادامه داد: به طور کلی رویکرد اصلی درساماندهی اتباع خارجی طرد اتباع غیرمجاز و قانونمند کردن امور اتباع مجاز است.

فرماندار یزد افزود: طرد اتباع خارجی غیرمجاز به عنوان یک امر قانونی و از انتظارات اصلی مردم است که این مهم با راه اندازی کمیته مشترکی بین دستگاه های مرتبط، به صورت منسجم تر دنبال می گردد.

وی اعلام کرد: در بعضی مشاغل شهرستان مانند کوره های آجرپزی، گلخانه یا ضایعات فروشی، اتباع خارجی به عنوان کارفرما شناخته می شوند. در این زمینه دستگاه های مرتبط ملزم به ورود جدی، شناسایی و انجام اقدامات مناسب هستند.

منبع: همشهری آنلاین

به "تشدید برخورد با اتباع خارجی غیرمجاز در یزد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تشدید برخورد با اتباع خارجی غیرمجاز در یزد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید