برترین راه برای پیدا کردن قیمت منصفانه خودرو دست دوم

به گزارش وبلاگ عینک آفتابی مردانه، احتمالا برایتان پیش آمده که وقتی می خواهید یک خودرو دست دوم خریداری کنید، به منصفانه بودن قیمت فروشنده شک کنید. به خصوص اگر که اولین ماشینتان باشد و با چم وخم خرید خودرو دست دوم آشنا نباشید، ممکن است سرتان کلاه برود و با قیمت های عجیب وغریب تن به معامله دهید. در حالی که اگر از قبل تحقیق نموده باشید و بدانید قیمت خودرو مورد نظرتان حدودا در بازار چقدر است، احتمال اینکه گول فروشنده های گران فروش و بی انصاف را بخورید، کمتر است. راه های مختلفی برای پیدا کردن قیمت منصفانه خودرو دست دوم وجود دارد و هر کدامشان سختی های خاص خودشان را دارند.

برترین راه برای پیدا کردن قیمت منصفانه خودرو دست دوم

1. کارشناسی خودرو

اخیرا سرویس هایی راه اندازی شده که شما با استفاده از آنها می توانید خودرو مورد نظرتان را کارشناسی کنید. اغلب فروشنده های باانصاف قبل از اینکه سراغ آگهی کردن ماشینشان بروند، با استفاده از سرویس های کارشناسی خودرو، ریز جزئیات ایرادات ماشینشان را تعیین می نمایند تا خریدار خیالش راحت باشد، اما اگر به عنوان خریدار ماشینی را پسند کردید و می خواهید ببینید قیمتش واقعا منصفانه است یا نه، مجبور می شوید هزینه کارشناسی خودرو را از جیب خودتان بپردازید.

2. مشورت گرفتن از افراد خبره

اگر در اطرافیانتان کسی هست که در کار خرید و فروش ماشین دست دوم است، احتمالا بتواند راهنمای خوبی برای حدس قیمت منصفانه ماشین مورد نظر شما باشد. اینکه چقدر می توانید به آن فرد اعتماد کنید به رابطه شما برمی گردد ولی در هر حالت این روش دقت کافی را ندارد و همه چیز به اعتماد شما به آن فرد بستگی دارد.

3. نسبت گرفتن با ماشین صفر کیلومتر

قیمت خودروهای صفرکیلومتر راحت تر از ماشین های دست دوم پیدا می گردد. چراکه قیمت آن عموما روزانه در رسانه های مختلف قابل مشاهده است. کافی است عبارت هایی مثل قیمت روز خودرو را جستجو کنید تا بفهمید ماشین های صفر کیلومتر چقدر قیمت دارند. یکی از معتبرترین منابع برای اطلاع از قیمت خودرو صفر، صفحه قیمت خودروی صفر دیوار است که می توانید بر اساس آن قیمت خودروهای دست دوم را بر اساس میزان کارکرد و عیب و ایرادهایی که برایش به وجود آمده، حدس بزنید. این کار تا حد زیادی مشکل است. چرا که نسبت گرفتن قیمت خودرو دست دوم با صفرکیلومتر کار هرکسی نیست. از طرفی بعضی ماشین ها مثل پراید دیگر فراوری نمی شوند و عملا قیمت پراید صفر کیلومتر واقعی نیست.

4. نسبت گرفتن در بازه های زمانی گذشته

قیمت خودروها در بازه های زمانی یکسان عموما به یک میزان کاهش یا افزایش پیدا می نماید؛ مگر در موارد خیلی استثنایی. برای همین وقتی پراید در طول چهار سال از 20میلیون به حدود 100میلیون تومان رسیده، می توان متوجه شد که در این مدت قیمت خودرو عموما حدود پنج برابر شده. بر همین اساس اگر بدانید یک ماشین دست دوم با کارکرد تعیین در گذشته چقدر قیمت داشته، با یک نسبت ساده می توانید قیمت روز آن را متوجه شوید. این روش (که البته اصلا هم دقت ندارد) به درد کسانی می خورد که مدتی در پی خرید ماشین دست دوم می گردند اما چون مورد مناسبی پیدا نکرده اند، بیخیال شده و بعد از چند ماه دوباره دست به کار می شوند و می خواهند تقریبی از بازار داشته باشند.

5. استفاده از امکان تخمین قیمت خودرو کارکرده دیوار

اگر در پی خرید خودرو دست دوم باشید، احتمالا دیوار یکی از راه ها برای پیدا کردن آگهی ها خواهد بود. دیوار یک صفحه برای تخمین قیمت خودرو کارکرده بر اساس تعیینات مختلف مثل مدل و شرایط خودرو در نظر گرفته که بسیار به شما یاری می نماید تا بتوانید قیمت خودروی مورد نظرتان را حدس بزنید. بعلاوه دیوار برای هر آگهی خودرو بازه قیمت منصفانه در نظر گرفته و بر اساس آن قیمت اعلام شده به وسیله فروشنده به صورت اتوماتیک ارزیابی می گردد و در سه حالت پایین، منصفانه و بالا اعلام خواهد شد. با این کار شما متوجه می شوید قیمت در نظر گرفته شده به وسیله فروشنده تا چه حد به واقعیت نزدیک است.

دیوار برای پیدا کردن قیمت منصفانه خودش تمام چهار روش قبلی را طی می نماید. میانگین قیمت خودروهای دست دوم را هم به وسیله داده های موجود در مراکز تعویض پلاک و هم به وسیله نسبت گرفتن با خودروهای صفر کیلومتر پیدا می نماید. بعلاوه همواره همراه با تغییر قیمت خودروهای در بازه زمانی مختلف، میانگین قیمت منصفانه ماشین دست دوم کم یا زیاد می گردد. با این حساب روش پنجم تمام روش های اول تا چهارم را در دل خود جای داده است و علاوه بر دقت بالا، می توان بدون هزینه روی آن حساب باز کرد.

منبع: فرارو

به "برترین راه برای پیدا کردن قیمت منصفانه خودرو دست دوم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین راه برای پیدا کردن قیمت منصفانه خودرو دست دوم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید