افزایش 40 میلیون مترمکعبی فراوری گاز

به گزارش وبلاگ عینک آفتابی مردانه، محمد مشکین فام در مصاحبه با خبرگزاری صدا و سیما گفت: با افزایش فراوری گاز از فاز های 11، 13 و 16، پارس جنوبی، رشدی حدود 6 درصدی در فراوری گاز از این میدان در زمستان سال جاری رقم می خورد. مشکین فام با بیان اینکه سال جاری فراوری گاز از فاز 11 پارس جنوبی شروع می گردد، اضافه کرد: زمستان سال جاری روزانه 12 میلیون مترمکعب گاز در فاز 11 پارس جنوبی فراوری خواهد شد.

افزایش 40 میلیون مترمکعبی فراوری گاز

وی به افزایش فراوری گاز از فاز های 16 و 13 پارس جنوبی در امسال اطلاع داد و گفت: در مجموع فراوری گاز از میدان مشترک پارس جنوبی 40 میلیون متر مکعب در روز افزایش پیدا می نماید و تا زمستان امسال به 740 میلیون متر مکعب در روز خواهد رسید.

مشکین فام ادامه داد: تعمیر خط لوله انتقال گاز فاز 16 پارس جنوبی با موفقیت به اتمام رسید و اکنون در مدار فراوری است.

وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر این خط لوله روزانه نزدیک به 20 میلیون متر مکعب گاز را از دریا به خشکی منتقل می نماید، اضافه نمود: برای اطمینان از پایداری انتقال گاز در فاز 16 و جلوگیری از ایجاد مشکل برای تامین گاز در زمستان، یک خط لوله نو به طور کامل در این فاز احداث می کنیم که اوایل زمستان وارد مدار می گردد.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس با اشاره به اینکه یکی از سکو های فاز 13 اکنون فراوری گاز ندارد، گفت: این سکوی فاز 13 زمستان امسال به مدار فراوری می آید.

وی درباره تکمیل پروژه جاسک نیز توضیح داد: بخش بالادست پروژه جاسک به وسیله شرکت مهندسی و توسعه نفت در حال اجرا است و تکمیل ترمینال آن نیز به وسیله شرکت نفت و گاز پارس پیگیری می گردد.

مشکین فام تاکید نمود: با اقداماتی که در حال اجرا است، این پروژه امسال به انتها می رسد.

منبع: تجارت نیوز

به "افزایش 40 میلیون مترمکعبی فراوری گاز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش 40 میلیون مترمکعبی فراوری گاز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید