افزایش نسبی دما در هرمزگان

به گزارش وبلاگ عینک آفتابی مردانه، کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان هرمزگان با بیان اینکه از شدت وزش باد طی روز سه شنبه کاسته خواهد شد، گفت: از لحاظ دمایی از فردا در بعضی نقاط استان بین یک تا 2 درجه ای افزایش نسبی دما پیش بینی می گردد.

افزایش نسبی دما در هرمزگان

مرضیه سی سی پور در گفت وگو با وبلاگ عینک آفتابی مردانه، در مورد پیش بینی وضعیت جوی و دریایی هرمزگان، اظهار کرد: سامانه ناپایدار فصلی همچنان در جنوب شرق کشور فعال است و سبب ناپایداری جوی و دریایی در بعضی نقاط استان خواهد شد.

وی توضیح داد: تا ساعات ظهر در سواحل دریای عمان و شرق تنگه هرمز افزایش باد جنوب شرقی (تا 36 کیلومتر بر ساعت) خواهیم داشت که توصیه می گردد شناورهای سبک و صیادی از تردد دریایی به ویژه در محدوده جاسک خودداری نمایند.

سی سی پور با بیان اینکه از ساعات بعدازظهر و اوایل شب نیز شاهد افزایش بادهای شمال غربی در جزایر کیش و لاوان خواهیم بود که سبب متلاطم شدن این مناطق خواهد شد، توصیه کرد: شناورهای سبک و صیادی از تردد به سمت مناطق غربی جزایر کیش و لاوان خودداری نمایند.

وی با اشاره به اینکه با تأثیر سامانه مونسونی در ساعات بعدازظهر در ارتفاعات و بعضی نقاط مستعد مرکزی و غربی رشد ابرهای همرفتی و رگبار موقتی باران همراه با افزایش لحظه ای سرعت باد پیش بینی می گردد، توضیح داد: طی ساعات بعدازظهر یکشنبه و دوشنبه احتمال تقویت آن در بعضی نقاط مرتفع شمالی و غربی دور از انتظار نیست.

کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان هرمزگان با بیان اینکه روز دوشنبه با شدت دریافت سرعت بادهای شمال غربی در جزایر خلیج فارس و تنگه هرمز شاهد مواج شدن قابل ملاحظه دریا خواهیم بود، افزود: سرعت وزش باد در محدوده 45 کیلومتر بر ساعت پیش بینی می گردد که با توجه به نامساعد بودن شرایط دریا شناورهای سبک و صیادی از تردد دریایی جدا خودداری نمایند.

وی افزود: تمهیدات لازم در بنادر و اسکله های استان صورت گیرد و از تردد کشتی های تجاری به سمت کشورهای حاشیه خلیج فارس خودداری گردد.

سی سی پور در انتها با بیان اینکه از شدت وزش باد طی روز سه شنبه کاسته خواهد شد، گفت: از لحاظ دمایی از فردا در بعضی نقاط استان بین یک تا 2 درجه ای افزایش نسبی دما پیش بینی می گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "افزایش نسبی دما در هرمزگان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش نسبی دما در هرمزگان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید