اعلام چگونگی انتخاب داوران کشتی برای المپیک 2020 از سوی اتحادیه جهانی

به گزارش وبلاگ عینک آفتابی مردانه، اتحادیه جهانی نحوه انتخاب داوران کشتی برای کسب سهمیه قضاوت در بازی های المپیک 2020 توکیو را بیان کرد.

اعلام چگونگی انتخاب داوران کشتی برای المپیک 2020 از سوی اتحادیه جهانی

به گزارش وبلاگ عینک آفتابی مردانه، درحالیکه فرایند تقسیم 16 سهمیه هر وزن کشتی آزاد و فرنگی المپیک کاملا تعیین است و بعد از گزینشی اول که مسابقات دنیای 2019 نورسلطان بود و درهر وزن 5 کشتی گیر سهمیه حضور مستقیم در المپیک را دریافت کردند، دو مسابقه گزینشی چین و بلغارستان که فروردین و اردیبهشت ماه سال آینده به صورت قاره ای و دنیای برگزار می گردد، میدان های دیگری است که کشتی گیران می توانند با حضور در آن و فینالیست شدن، جواز حضور در المپیک را دریافت نمایند.

در همین رابطه نحوه انتخاب داوران برای قضاوت در این رویداد نیز از سوی اتحادیه دنیای به این توضیح اعلام شده است:

عملکرد داوران در رقابت های قهرمانی دنیا اخیر (در رده بزرگسالان)، از سوی اعضای کمیسیون داوری به دقت مورد ارزیابی نهاده شد و آنها تمامی اطلاعات جمع آوری شده در جریان این رقابت ها را مورد بحث و آنالیز قرار دادند.

داورانی که برای قضاوت در نورسلطان انتخاب شده بودند هم باید مورد ارزیابی قرار بگیرند. به منظور قضاوت در رقابت های المپیک، تمامی آنها باید در رقابت های قهرمانی قاره ای بزرگسالان، رقابت های انتخابی قاره ای (در قاره خودشان) و رقابت های انتخابی دنیا شرکت داشته باشند.

15 داور که برای قضاوت در رقابت های قهرمانی دنیا در نورسلطان انتخاب نشده بودند هم می توانند در این سه تورنمنت شرکت داشته باشند اما ملزم به این کار نیستند. آنها فقط باید معیار لازم که حفظ سطح شان هست را محقق نمایند.

بلافاصله پس از رقابت های گزینشی دنیا (بلغارستان)، فهرست داوران منتخب برای بازی های المپیک منتشر خواهد شد. یک کمپ تمرینی ویژه که مختص این داوران خواهد بود هم در سرانجام ماه می برگزار خواهد شد. محل و زمان دقیق این کمپ سال آینده برای شما ارسال خواهد شد.

برای قضاوت هریک از رقابت های انتخابی قاره ای، تصمیم بر این شد که 15 داور بیطرف از سایر قاره ها انتخاب شوند. داوران منتخب در ابتدای سال آینده (از مأموریت محول شده به آنها) آگاه خواهند شد. همچنین آنها ملزم به قضاوت در رقابت های انتخابی قاره خودشان نخواهند بود.

شروط لازم داوران برای حفظ سطح

داوران به منظور حفظ سطح خود، باید واجد حداقل شروط زیر باشند:

15 داور می بایست در طول یک سال تقویمی، در حداقل دو تورنمنت که در آن یک کلینیک سطح 5 برگزار می گردد شرکت نمایند. باید در نظر داشت که برای این داوران شرکت در رقابت های قهرمانی قاره ای در رده بزرگسالان قاره هر یک از آنها الزامی است.

- داوران سطح یک می بایست در طول یک سال تقویمی در حداقل دو تورنمنت بین المللی شرکت نمایند یا یکی از رقابت های قهرمانی زیر حضور داشته باشند:

نوجوانان، جوانان، زیر 23 سال، رقابت های بزرگسالان قاره ای و قهرمان دنیا (به جز اروپا و بزرگسالان دنیا) که توسط و تحت نظارت اتحادیه دنیای کشتی برگزار می گردد.

- داوران سطح 2 ملزم هستند که در طول یک سال تقویمی در حداقل یک تورنمنت بین المللی که توسط و تحت نطارت اتحادیه دنیای کشتی برگزار می گردد، شرکت داشته باشند.

- داوران سطح 3 می بایست در طول یک سال تقویمی حداقل در یک تورنمنت بین المللی شرکت داشته باشند. اگر داوری در یک بازه زمانی دو ساله در هیچ تورنمنت یا رویداد بین المللی حضور نداشته باشد، او سطح بین المللی اش را از دست می دهد و از فهرست داوران بین المللی حذف می گردد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "اعلام چگونگی انتخاب داوران کشتی برای المپیک 2020 از سوی اتحادیه جهانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعلام چگونگی انتخاب داوران کشتی برای المپیک 2020 از سوی اتحادیه جهانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید