کمیسیون اصل 90 مجلس واگذاری اردوگاه شهید باهنر را بررسی خواهد کرد

به گزارش وبلاگ عینک آفتابی مردانه، حمیدرضا حاجی بابایی رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس با اشاره به ماجرای واگذاری اردوگاه شهید باهنر وزارت آموزش و پرورش و شبهات پیرامون آن، اظهار داشت: براساس بررسی های صورت گرفته، دولت تا به امروز اعتباری برای پرداخت اقساط اردوگاه شهید باهنر اختصاص نداده و خزانه‌داری کل کشور پولی را پرداخت نکرده است.

کمیسیون اصل 90 مجلس واگذاری اردوگاه شهید باهنر را بررسی خواهد کرد

وی در تبیین این موضوع گفت: با توجه به عدم تخصیص اعتبار تا امروز، در سررسید قسط تاریخ های 96/3/3 و96/9/3 و97/3/3 به میزان 2100 میلیارد تومان از بدهی‌های آموزش وپرورش به شرکت واسط مالی سوم شهریور پرداخت نشده است.

حاجی بابایی تصریح کرد: اعلام شده بود که اردوگاه شهید باهنر با اجاره به شرط تملیک، بصورت قسطی به شرکت غیردولتی واسط سوم شهریور فروخته شده است و آموزش وپرورش این اردوگاه ملی را به شرط تملیک به ازای 8 قسط که در بازه زمانی شش ماهه هر قسط، به میزان 700 میلیارد تومان خریداری کرده است که جمع آن 5600 هزار میلیارد تومان پرداخت می شود.

وی گفت: اگر این موضوع صحت داشته باشد، باید در این خصوص دولت اعتبار مورد نیاز را در لایحه بودجه سالانه پیش‌بینی کند، اما تا بحال نه در لایحه بودجه ردیفی در این خصوص دیده شده و نه خزانه‌داری کل پرداختی داشته است.

رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس اظهار داشت: در بررسی های صورت گرفته، علی رغم تلاش گسترده برای پیگیری موضوع به سندی برخورد نکردیم، اما اگر در وزارت آموزش و پرورش سندی مبنی بر پرداخت وجود دارد، ارائه کند، اما اگر سندی وجود نداشته باشد و پاسخگوی سخنان غیر واقعی به مردم چه کسانی خواهند بود؟

حاجی بابایی افزود: اولین بار آقای فانی وزیر وقت آموزش و پرورش نامه ای مبنی بر درخواست واگذاری 5 اردوگاه در کشور شامل شهید باهنر تهران، اردوگاه نیشابور، میرزا کوچک خان رامسر، شهید بهشتی اصفهان و شهید رجایی گلستان نوشت که در نهایت اردوگاه شهید باهنر واگذار شد.

وی تصریح کرد: پیگیر اصلی واگذاری آقای مجاوری مشاور معاونت پشتیبانی وقت (بطحایی) بود، از این نظر بی دلیل نیست که مسئولان اصلی، بی‌محابا درشت گویی می کنند.

رئیس فراکسیون فرهنگیان خاطرنشان کرد: قطعا کمیسیون اصل نود مجلس رسیدگی لازم را در خصوص این اردوگاه انجام خواهد داد.

منبع: mehrnews.com

به "کمیسیون اصل 90 مجلس واگذاری اردوگاه شهید باهنر را بررسی خواهد کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کمیسیون اصل 90 مجلس واگذاری اردوگاه شهید باهنر را بررسی خواهد کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید