حمایت از فعالیتهای منتهی به ایجاد صنایع تبدیلی در حوزه گیاهان دارویی

به گزارش وبلاگ عینک آفتابی مردانه، معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با بیان این که مشکل اصلی کشور در رابطه با گیاهان دارویی، فقدان صنایع تبدیلی است، گفت: از فعالیت هایی که منجر به تأسیس صنایع تبدیلی در زمینه گیاهان دارویی گردد، حمایت می کنیم.

حمایت از فعالیتهای منتهی به ایجاد صنایع تبدیلی در حوزه گیاهان دارویی

به گزارش وبلاگ عینک آفتابی مردانه، سورنا ستاری در نشست خبری در ایلام در پاسخ به سوال وبلاگ عینک آفتابی مردانه درباره حمایت از ایجاد زیست بوم فناوری گیاهان دارویی در جهاد دانشگاهی استان، اظهار کرد: یکی از حمایت های اساسی ما از محصولات بیوتکنولوژی است و بیشترین حمایت و توجه کشور در این زمینه است.

وی با بیان اینکه آنچه باعث رونق این حوزه می گردد، پول به تنهایی نیست بلکه محیط است، توضیح داد: برای این که کسب و کار رشد کند، باید محیط لازم ایجاد گردد و استارتاپ شکل بگیرد.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور توضیح داد: مشکل اصلی کشور در رابطه با گیاهان دارویی صنایع تبدیلی است نه کاشت، که این گونه فعالیت ها به تأسیس صنایع تبدیلی یاری خواهد نمود.

ستاری تاکید نمود: نقش دولت در این زمینه ایجاد زیرساخت ها است و از مواردی که راجع به گیاهان دارویی باشد، حمایت و از ایجاد رشته های جدید در این زمینه استقبال می کنیم.

ستاری اقدامات انجام گرفته در پارک علم و فناوری استان ایلام را خوب ارزیابی و ابراز امیدواری کرد که سایت جدید به زودی در اختیار پارک استان قرار گیرد.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه پیشرفت های علمی ایران بعد از انقلاب اسلامی با دوره طاغوت قابل مقایسه نیست، اظهار کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی دانشگاه ها و مراکز علمی پیشرفت های زیادی داشته اند و با حضور چهار و نیم میلیون دانشجو و اعمال سیاست های توسعه علمی، هم اکنون صندلی علمی ایران در سطح منطقه و دنیا اسلام اول است و ان شاءالله سال آینده صندلی علمی ایران با یک رتبه صعود به صندلی پانزدهم دنیا ارتقا خواهد یافت.

ستاری اضافه نمود: با ورود شرکت های دانش بنیان و پارک های علم و فناوری به محیط دانشگاه ها، این مراکز علمی به مرکز تحولات علمی همراه با اشتغال و درآمدزایی تبدیل شده اند.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با ابراز خرسندی از تأسیس شرکت های شتاب دهنده در استان ایلام، گفت: هم اکنون 60 شتاب دهنده در کشور فعال هستند و صاحبان ایده و شرکت های دانش بنیان با دریافت وام کم بهره با حمایت این شتاب دهنده ها کسب و کار خود را راه اندازی نموده و توسعه می دهند.

ستاری در پاسخ به سوالی درباره جذب نخبگان خارج کشور، اظهار کرد: بیش از 1200 نفر از 100 دانشگاه برتر دنیا به کشور بازگشته اند که در پارک های علم و فناوری و شرکت های دانش بنیان ایده های خود را اجرایی می نمایند.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با اشاره به اینکه برای توسعه علم و فناوری باید محیط و بستر لازم آماده گردد، گفت: مهیا شدن بستر لازم برای فعالیت استارتاپ ها، شرکت های دانش بنیان و پارک های علم و فناوری تنها راه رشد علمی کشور و تبدیل علم به اشتغال، ثروت و درآمد است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "حمایت از فعالیتهای منتهی به ایجاد صنایع تبدیلی در حوزه گیاهان دارویی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمایت از فعالیتهای منتهی به ایجاد صنایع تبدیلی در حوزه گیاهان دارویی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید