حضور روحانی در شورای امنیت مناسب نیست، اقتدار ایران گوشزد گردد

به گزارش وبلاگ عینک آفتابی مردانه، سید محمدمرندی کارشناس مسائل سیاسی و استاد دانشگاه در مصاحبه با خبرنگاران، پیرامون سفر رئیس جمهور کشورمان به نیویورک و شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل متحد گفت: سفر هرساله روسای جمهور ما به نیویورک چه در دولت های قبل و چه در دولت فعلی، الزاما موضوع خوبی نیست و به نظر می رسد که روسای جمهور بیش از حد به نیویورک سفر می نمایند، اما سال جاری به طور خاص و به دلایل مختلف این سفر از اهمیت و ضرورت خاصی برخوردار بود.

حضور روحانی در شورای امنیت مناسب نیست، اقتدار ایران گوشزد گردد

وی اضافه نمود: طبیعتا می توان با سران کشورهای مختلف به شکل فشرده دیدار کرد و فرصت خوبی برای این قبیل دیدارها و رایزنی ها وجود دارد. به نظر می رسد جمهوری اسلامی در این ایام برای منزوی کردن آمریکا و دولت کنونی آمریکا فرصت مناسبی در اختیار دارد؛ البته نمی توان گفت فقط با این سفر می گردد دولت آمریکا را منزوی کرد، اما فرصت مناسبی برای یاری به این روند است.

این استاد دانشگاه با اشاره به برگزاری جلسه شورای امنیت در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل متحد، ادامه داد: حضور رئیس جمهور در شورای امنیت قطعا مناسب نیست؛ اما حضور روحانی در نیویورک می تواند فوائد زیادی در مدیریت مذاکرات جانبی مانند مذاکرات ایران با 1+4 داشته باشد.

مرندی در پاسخ به سوالی پیرامون اولویت هایی که رئیس جمهور باید در سخنرانی خود به آن توجه کند، توضیح داد: تاکید بر عهدشکنی، غیرقابل اعتماد بودن، زیاده خواه، غیرمنطقی و تهدید برای صلح جهانی بودن دولت آمریکا موضوعی است که آقای روحانی باید در سخنرانی خود به آن توجه داشته باشند چراکه با چنین حکومتی که رفتاری غیرقابل پیشبینی دارد، نمی توان کار کرد و باید ائتلاف جهانی برای مهار رژیم آمریکا ایجاد گردد.

وی اعلام نمود: علیرغم سال ها دروغ پردازی غربی ها در مورد برنامه صلح آمیز هسته ای جمهوری اسلامی ایران، کشورمان با نشان دادن انعطاف توافق هسته ای را امضا کرد و علیرغم آن دولت آمریکا چه در زمان اوباما و به طور خاص در دوران ترامپ نه تنها این توافق را اجرا نکرد، بلکه به طور کلی آن را پاره کردند.

این کارشناس مسائل سیاسی در خاتمه، گفت: تاکید بر این موضوع و در عین حال گوشزد کردن اقتدار جمهوری اسلامی ایران از جمله مسائلی است که باید در بیان مواضع کشورمان در مجمع عمومی سازمان ملل معین باشد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "حضور روحانی در شورای امنیت مناسب نیست، اقتدار ایران گوشزد گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حضور روحانی در شورای امنیت مناسب نیست، اقتدار ایران گوشزد گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید