ارتباط دانشگاه با واحدهای صنعتی به درآمدزایی یاری می نماید

به گزارش وبلاگ عینک آفتابی مردانه، اباصلت خراسانی بعدازظهر چهارشنبه در نشست با اعضای شورای دانشگاه بجنورد، اظهار کرد: به دنبال ارتباط بیشتر دانشگاه با واحدهای صنعتی هستیم تا با پیوند علم و صنعت، تولیدات خراسان شمالی با بهره گیری از متخصصان و انجام پژوهش های دانشگاهی همراه باشد و به تبع آن تولیدات بومی برای استان درآمدزایی داشته باشد.

ارتباط دانشگاه با واحدهای صنعتی به درآمدزایی یاری می نماید

خراسانی در ادامه به جذب نیرو در بخش آزمایشگاهی دانشگاه های کشور اشاره نمود و اضافه کرد: تا سرانجام شهریورماه سال آینده دوهزار و500 نفر نیروی متخصص در بخش های مختلف وزارت علوم تحقیقات و فناوری جذب می شوند.

وی توضیح داد: با جذب این تعداد نیرو در بخش آزمایشگاهی و تخصصی دانشگاه ها بخشی از کمبودها رفع می گردد اما کمبود نیروی انسانی در وزارت علوم همچنان وجود دارد.

مدیرکل اداری و پشتیبانی وزارت علوم تحقیقات و فناوری همچنین در خصوص نیروهای قراردادی در استخدامی ها، گفت: در این رابطه مذاکراتی صورت گرفته تا نیروهای موجود در دانشگاه ها تبدیل وضعیت شوند اما با برنامه ریزی های صورت گرفته جذب نیرو در فرآیند آزمون استخدامی است.

خراسانی در ادامه به مسائل و کمبودهای نیروی انسانی اشاره نمود و گفت: توسعه کیفی کار مهم تر از توسعه کمی است، بنابراین به عنوان نخستین اقدام در وزارت علوم مناطق را در بحث اداری فعال کردیم.

وی اضافه کرد: در این رابطه کارگروه هایی نظیر طبقه بندی مشاغل، مشاغل اصلی تخصصی، ارتقای رتبه کارکنان، سختی کار، بهره وری نیروی انسانی، ارزیابی عملکرد کارکنان، نظام جبران خدمت، انتصابات و ضریب پست های مدیریتی در حوزه توسعه کیفی کارکنان ایجاد شده که خراسان شمالی در طبقه بندی مشاغل قرار گرفته است.

منبع: خبرگزاری مهر

به "ارتباط دانشگاه با واحدهای صنعتی به درآمدزایی یاری می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارتباط دانشگاه با واحدهای صنعتی به درآمدزایی یاری می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید