آموزش کیفی نیروی انسانی نقش مهمی در توسعه صنعت گردشگری دارد

به گزارش وبلاگ عینک آفتابی مردانه، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان گفت: با آموزش کیفی نیروی انسانی و فعالان حوزه، سهم خود از گردش اقتصادی صنعت گردشگری را محقق کنیم.

آموزش کیفی نیروی انسانی نقش مهمی در توسعه صنعت گردشگری دارد

به گزارش وبلاگ عینک آفتابی مردانه به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان، نخستین همایش تحول مالی گردشگری استان با حضور شهرود امیرانتخابی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان، محمد حسینی مدیرکل فنی و حرفه ای استان با حضور فعالان صنعت گردشگری به ریاست سید محمد احمدی معاون هماهنگی امورمالی استانداری در سالن الغدیر برگزار گردید.

شهرود امیرانتخابی، مدیرکل میراث فرهنگی گیلان در این نشست با اشاره به محور اصلی همایش گفت: با آنکه با برخورداری از جاذبه های غنی تاریخی، فرهنگی، علمی و مذهبی از صندلی ممتازی در منطقه و جهان برخورداریم ولی سهم ما از درآمد حاصل از گردشگری در کل جهان ناچیز است.

امیرانتخابی گفت: مهمان نوازی مردم گیلان با برخورد خوب با گردشگران به عنوان یکی از مولفه های تاثیرگذار در جذب گردشگری در سطح کشور شناخته شده است و می توان با این امتیاز بزرگ نسبت به برندسازی آن اقدام کرد.

او با اشاره به تاکیدات و اهداف دولت در راستای توسعه صنعت گردشگری اضافه نمود: افزایش هزینه های دولت در امور جاری منبعی به جز فروش ذخایر نفتی را می طلبد و با این توصیف برنامه ریزی در پیشرف و تعالی صنعت گردشگری میتواند بهترین و شاید تنهاترین گزینه برای درآمد پایدار باشد.

امیرانتخابی در ادامه گفت: برای کشوری که می خواهد خود را از قید وابستگی به اقتصاد نفتی برهاند، سرمایه گذاری در بخش اقتصاد گردشگری اهمیت ویژه ای داشته و می تواند درآمد قابل توجهی را نصیب یک کشور بکند و حتی در صورت برنامه ریزی درست به موتور محرکه توسعه مالی کشور گردد.

او اضافه نمود: افزایش هزینه های دولت باعث شده است که دولت نتواند در سالهای آینده صرفاً به درآمدهای نفتی اتکا کند و ناگزیر از منابع جایگزین درآمدی است و با توجه به پتانسیل جمهوری اسلامی ایران در این حوزه، یکی از مهمترین منابع اقتصاد گردشگری است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان صنعت گردشگری را قلب تپنده اقتصاد ملی خواند و توضیح داد: با تدوین برنامه های کوتاه و میان مدت در نظام ساختاری این صنعت، امنیت سرمایه گذاری در توسعه مالی و جذب سرمایه گذار باید بتوانیم سهم و صندلی خودمان از درآمد سرشار این صنعت را کنیم.

امیرانتخابی وجود نیروهای انسانی کارآمد در بدنه فعالیت های گردشگری حائز اهمیت دانست و تاکید نمود: کیفی سازی خدمات در سایه بهره گیری از پتانسیل توانمند یکی از ارکان اصلی در توسعه و پیشرفت تمام امور بوده ، حال در جامعه ای که قرار است اقتصاد آن بر پایه گردشگری باشد فراهم کردن زیرساخت آموزشی از ملزومات و اصول اولیه آن است.

امیرانتخابی در انتها با اشاره به فرهنگ سازی در رسیدن به توسعه پایدار گردشگری، ترویج و سوق دادن آن اظهار کرد: با تمامی موانع؛ محدودیت ها و چالش هایی که در این حوزه وجود دارد، ظرفیت صنعت گردشگری و اقتصاد گردشگری در ایران خیلی بیشتر از آن است که در حال حاضر از آن استفاده می گردد که می توان با سرمایه گذاری بیشتر، میدان دادن به بخش خصوصی، کاهش غلظت نگاه امنیتی و ایدئولوژیک، حمایت های دولت، تدوین و تصویب بعضی مقررات، اقتصاد گردشگری را رونق داد. آموزش های نیروی های انسانی متخصص در زمینه اقتصاد گردشگری به وسیله حمایت از موسسات آموزشی و حرکت به سمت درآمد پایدار از جمله برنامه های آموزشی اداره کل میراث فرهنگی استان در تعامل با فعالین و تشکلهای مرتبط خواهد بود.

منبع: میراث آریا

به "آموزش کیفی نیروی انسانی نقش مهمی در توسعه صنعت گردشگری دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آموزش کیفی نیروی انسانی نقش مهمی در توسعه صنعت گردشگری دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید