پیگیری های فرامنطقه ای مسائل محله ها

به گزارش وبلاگ عینک آفتابی مردانه، یکی از موضوعاتی که در یکی، 2 سال اخیر موجب نگرانی اهالی محله مجیدیه شده، جانمایی ساختمان اسکان کارگران شهرداری در خیابان شهید کرد و در مجاورت 3 دبیرستان دخترانه است.

پیگیری های فرامنطقه ای مسائل محله ها

نرگس وثوقی از ساکنان خیابان شهید کرد با گلایه از این موضوع می گوید: وقتی متوجه شدیم این ساختمان قرار است به محل اسکان کارگران شهرداری تبدیل گردد، اعتراض کردیم و از شورایاری خواستیم اعتراض ما را به گوش مدیران شهری برساند.

رضا قرائی دبیر شورایاری محله مجیدیه و رابط اطلاع رسانی شورایاری محله های منطقه دراین باره می گوید: در این ساختمان که به تازگی تکمیل شده، قرار است حدود 200 تا 300 کارگر شهرداری که بیشترشان هم تبعه کشور افغانستان هستند اسکان داده شوند و این موضوع موجب اعتراض اهالی محله به ویژه والدین دخترانی که دانش آموزان مدارس مجاور هستند، شده است. به طوری که خانواده ها تمایل ندارند فرزندشان را در آن مدارس ثبت نام نمایند و آموزش و پرورش منطقه هم از این موضوع گلایه مند شده است. او ادامه می دهد: بنابر وظیفه مان این موضوع را در صحن شورای شهر مطرح و درخواست کردیم برای تغییر کاربری این ساختمان به یک مرکز آموزشی یا درمانی که اتفاقاً مورد احتیاج محله مجیدیه است اقدام نمایند، ولی هنوز پاسخ قطعی نگرفته ایم.

  • سدمعبر وانتی ها و بافت فرسوده معضل مشترک شمیران نو و گلشن

سال هاست اهالی محله های شمیران نو و گلشن با 2 معضل مشترک سدمعبر معابر و فراوانی بافت فرسوده دست و پنجه نرم می نمایند که این میان طرح های موقت و ضربتی برای برطرف سدمعبر در این محله ها کارساز نبوده است.

از این رو شورایاران محله این موضوع را در صحن علنی شورای اسلامی شهر تهران مطرح نموده اند.

حسین ممی پور دبیر شورایاری محله گلشن دراین باره می گوید: وجود اصناف مزاحم و مغازه های خدمات خودرو در محله که عرض پیاده رو و بخشی از خیابان را به تصرف خود درآورده اند، یکی از مهم ترین معضلات محله است که برطرف آن احتیاجمند ایجاد ساختارهای لازم و همکاری ارگان های مختلف از جمله شهرداری، پلیس راهور و نیروی انتظامی است، به همین دلیل مشکل را به شورای اسلامی شهر ارجاع دادیم که امیدواریم برای آن راه حل ارائه نمایند. همچنین محمد کیانی دبیر شورایاری محله شمیران نو هم درباره طرح مشکل فراوانی بافت فرسوده در شورای شهر می گوید: با وجودی که بیش از نیمی از بافت محله ما فرسوده است اما در سازوکار تعریف بافت فرسوده نبود و تسهیلات نوسازی به مالکان آن تعلق نمی گرفت. از این رو با همکاری شهرداری و شورای اسلامی شهر، 2 دفتر تسهیلگری درمحله شمیران نو و گلشن راه اندازی و بافت ناپایدار شهری هم مشمول تسهیلات نوسازی شد.

  • تغییر کاربری پادگان 06 به نفع اهالی محله و ارتقای سرانه های خدماتی

چند سال پیش با تصویب قانون انتقال پادگان ها به خارج شهر، پادگان 06 در محله پاسداران تخلیه شد.

از آنجا که بیم آن می رفت که با ساخت وساز در این محوطه 37 هکتاری بر ترافیک، تراکم ساختمانی و مسائل محله پاسداران افزوده گردد، اهالی انتظار داشتند فضای سبز پادگان بهسازی شده و مورد استفاده عموم قرار گیرد و این درخواست را به وسیله شورایاران محله به گوش مدیران شهری و اعضای شورای اسلامی شهر تهران رساندند.

نادر فیض آبادی از ساکنان قدیمی پاسداران دراین باره می گوید: در محله ما فقط یک بوستان وجود دارد و می خواستیم به جای پاساژ و ساختمان سازی، فضای باز پادگان را به بوستان عمومی تبدیل نمایند و این موضوع در جلسه های شورا مطرح شده است.

حمیدرضا آقاجانی دبیر شورایاری محله پاسداران هم با بیان اینکه محله پاسداران زمین خالی برای ساخت سرانه های خدماتی و امکانات تفریحی، ورزشی و فرهنگی ندارد، از طرح موضوع در شورای اسلامی شهر می گوید: به درخواست اهالی موضوع را به شورای شهر تهران ارجاع دادیم و در نهایت قرارشد 70 درصد از فضای پادگان به نفع محله و برای ساخت سرانه های خدماتی آزاد گردد و 30 درصد هم برای ارتش بماند که به نظر می رسد بر سر جزئیات این تفکیک، به توافق نرسیده اند.

  • سرعت بخشی به ساخت سرای محله قنات کوثر

حدود یک سال پیش ساختمان استیجاری سرای محله قنات کوثر که در آن دوره های آموزشی تفریحی، ورزشی و سلامت محور برگزار می شد به درخواست مالک آن تعطیل شد.

مریم مظاهری از ساکنان بلوار شهید مطهری دراین باره می گوید: علاوه بر کلاس های آموزشی، خانه بهداشت محله هم در سرای محله بود و با تعطیلی این مرکز ناچار شدیم برای دریافت خدمات بهداشتی مثل واکسیناسیون و... به محله های دیگر

برویم.

بازگشایی ساختمان سرا یا فراهم آوردن یک مکان جدید برای فعالیت های سرا بخشی از انتظارات اهالی بود که توسط شورایاران محله و در جلساتی با مدیران شهری، فرماندار تهران و اعضای شورای شهر بازگو شد و به نتیجه رسید. داود اصلاحچی دبیر شورایاری محله دراین باره می گوید: شهرداری زمینی به مساحت هزار و200 مترمربع در انتهای خیابان های سوم و چهارم غربی برای ساخت سرای جدید خریداری کرد و تا تکمیل ساخت آن، یک ساختمان استیجاری برای فعالیت موقت سرا در اختیار محله گذاشته است.

او می افزاید: قرار بود این ساختمان تا خاتمه سال 1398 تکمیل گردد اما مدتی است فعالیت ساختمانی که در ابتدا سرعت انجام آن خوب بود تعطیل شده و ما نگرانیم با خاتمه مدت قراردادمان در این ساختمان استیجاری باز هم مشکل تعطیلی سرای محله

تکرار گردد.

از آنجا که برطرف مسائل کلان محله ها علاوه بر همکاری شورایاری و مدیریت منطقه احتیاجمند مساعدت مدیریت کلانشهری است، یکی از فعالیت های شوراها، حضور در صحن علنی شورای شهر یا ارسال درخواست مکتوب برای حل مسائل بزرگ محله هاست. از این رو دبیران شورایاری و رابط اطلاع رسانی شورایاری محله های منطقه 4 بارها حضوری یا مکاتبه ای مسائل محله ها را به گوش اعضای شورای شهر و رسانه ها رسانده اند. توضیح و نتیجه بعضی از این موضوعات مطرح شده در صحن شورا را در گزارش پیش رو می خوانید.

منبع: همشهری آنلاین

به "پیگیری های فرامنطقه ای مسائل محله ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیگیری های فرامنطقه ای مسائل محله ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید