پاسخ آموزش و پرورش به درگیری در یک هنرستان پایتخت

به گزارش وبلاگ عینک آفتابی مردانه، تهران-خبرنگاران- طی روزهای اخیر خبری مبنی بر کورشدن دانش آموزی در جریان درگیری بین معلم و او در یک مدرسه پایتخت منتشر شد که مسئولان آموزش و پرورش در پاسخ به پیگیری های خبرنگاران می گویند این دانش آموز نابینا نشده بلکه چشم وی آسیب دیده است و از نظر پزشکان، بهبود می یابد.

پاسخ آموزش و پرورش به درگیری در یک هنرستان پایتخت

رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش شهر تهران ضمن ارایه شرح درباره این حادثه اصرار و تاکید دارد که طرف دیگر درگیری با یک دانش آموز، معلم نبوده بلکه مدرس دوره از یکی از شرکت های آموزشی بوده است.

مسعود ثقفی روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار وبلاگ عینک آفتابی مردانه شرح داد: برخلاف آنچه در فضای مجازی آمده بود، این حادثه تنها منجر به آسیب چشم دانش آموز شد و طبق گفته پزشکان بهبود پیدا خواهد کرد.

وی اظهارداشت: یکی از مدرسان دوره که طبق قانون برون سپاری از طرف یکی از شرکت های آموزشی برای تدریس رشته صنایع چوب به یک هنرستان پسرانه کاردانش در غرب تهران مراجعه کرده بود روز یکشنبه هفته گذشته با دانش آموز پایه دوازدهم درگیر و آسیب هایی به چشم دانش آموز وارد شده است.

ثقفی افزود: آموزش و پرورش به محض اطلاع از حادثه موضوع را پیگیری و ضمن ممنوعیت ورود فرد خاطی به هنرستان کاردانش، مدیر مدرسه را به هیات تخلفات اداری معرفی کرد.

وی درباره جزییات آسیب چشم دانش آموز نیز شرح داد: در پی تماس تلفنی با پدر دانش آموز، آسیب ها در ناحیه مردمک و قرنیه چشم او به وجود آمده که طبق گفته پزشکان بهبود پیدا خواهد کرد.

رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش شهر تهران درباره نحوه به کارگیری نیروها و تعیین صلاحیت آنان در این نهاد به صورت برون سپاری نیز گفت: براساس ابلاغیه دفتر کار دانش وزارت آموزش و پرورش، رشته هایی که آموزش و پرورش تجهیزات و نیروی انسانی ندارد می تواند به صورت برون سپاری از شرکت های آموزشی خدمات دریافت کند.

وی افزود: صلاحیت فرد آموزش دهنده نیز طبق این قانون بررسی می شود و مدرس خاطی در این هنرستان نیروی یکی از این شرکت های آموزشی بوده است.

تهرام/7245/ 1008

منبع: ایرنا

به "پاسخ آموزش و پرورش به درگیری در یک هنرستان پایتخت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پاسخ آموزش و پرورش به درگیری در یک هنرستان پایتخت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید