واکنش حزب دموکراتیک خلق ترکیه به انتشار نامه منتسب به اوجالان درباره انتخابات استانبول

به گزارش وبلاگ عینک آفتابی مردانه، پس از آن که رسانه های ترکیه از نوشتن نامه ای از سوی عبدالله اوجالان و توصیه او به حزب دموکراتیک خلق این کشور برای در پیش دریافت بی طرفی در انتخابات چند روز دیگر شهر استانبول خبر دادند، این حزب حامی کردهای ترکیه گفت، راهبرد خود در مورد حمایت از کاندیدای مخالفان در این انتخابات را تغییر نخواهد داد.

واکنش حزب دموکراتیک خلق ترکیه به انتشار نامه منتسب به اوجالان درباره انتخابات استانبول

به گزارش وبلاگ عینک آفتابی مردانه، خبرگزاری آناتولی گزارش کرد، اخیرا عبدالله اوجالان، رهبر زندانی گروه پ.ک. ک ظاهرا در نامه ای که به هنگام دیدار با علی کمال اُزجان، از چهره های دانشگاهی ترکیه در محل زندانش به او تحویل داده، از حزب دموکراتیک خلق خواسته در انتخابات مربوط به شهرداری استانبول که یکشنبه آینده برگزار می گردد، بی طرف باشد.

به دنبال انتشار این خبر، حزب دموکراتیک خلق ترکیه امروز (آدینه) اظهار داشت، راهبردش در راستای حمایت از مخالفان در انتخابات شهرداری شهر استانبول را تغییر نمی دهد.

رهبران این حزب در بیانیه ای مکتوب گفتند، اظهارات اوجالان تا کنون مطابق با راهبرد حزب دموکراتیک خلق بوده و رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در تلاشی مستاصل به دنبال مقابل یکدیگر قرار دادن حزب دموکراتیک خلق و اوجالان است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "واکنش حزب دموکراتیک خلق ترکیه به انتشار نامه منتسب به اوجالان درباره انتخابات استانبول" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش حزب دموکراتیک خلق ترکیه به انتشار نامه منتسب به اوجالان درباره انتخابات استانبول"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید