شکار سلول های سرطانی خون با مچ بند هوشمند!

به گزارش وبلاگ عینک آفتابی مردانه به نقل از سی جی تی ان، در روش بافت برداری قطعه ای از بافت بدن یا نمونه ای از سلول های بدن بیمار از آن جدا می گردد تا در آنالیز آزمایشگاهی بتوان در خصوص ابتلای فرد به سرطان تصمیم قطعی گرفت. اما این درد با کاربرد یک روش جدید به زودی به تاریخ می پیوندد.

شکار سلول های سرطانی خون با مچ بند هوشمند!

محققان دانشگاه میشیگان پیروز به طراحی یک مچ بند ویژه شده اند که ظاهری شبیه به ساعت های هوشمند دارد و قادر به شناسایی و شکار سلول های سرطانی به طور آنی و مستقیم به وسیله جریان خون است. استفاده از ابزار یادشده باعث می گردد که میلیون ها بیمار از درد و رنج روش نمونه برداری رهایی یابند.

اندازه گیری سلول های سرطانی موجود در خون از آن جهت اهمیت دارد که عدم شناخت دقیق آنها باعث شکل گیری تومورهای مرگبار می گردد. سلول های سرطانی در حال جابجایی در خون کار بسیار دشواری است که با استفاده از این مچ بند پیشرفته ممکن شده است.

این محصول که فعلاً بر روی بعضی حیوانات با پیروزیت آزمایش شده، قادر است 3.5 برابر روش های مبتنی بر آزمایش خون و بافت برداری سلول های سرطانی در حال گردش در خون را شناسایی کند و لذا دقت و کارآیی بیشتری دارد.

مچ بند یادشده بعد از بسته شدن به دور دست با رعایت اصول بهداشتی و با استفاده از داروهای ضدانعقاد به یک رگ خون مرتبط می گردد و فعالیت خود را انجام می دهد. پیش بینی می گردد انسان ها بتوانند ظرف سه تا پنج سال آینده از این مچ بند استفاده نمایند.

منبع: خبرگزاری مهر

به "شکار سلول های سرطانی خون با مچ بند هوشمند!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شکار سلول های سرطانی خون با مچ بند هوشمند!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید