خیزش مردمی عراق 4 نامزد را برای نخست وزیری معرفی کرد

به گزارش وبلاگ عینک آفتابی مردانه، خیزیش مردمی عراق امروز (چهارشنبه) لیست نامزدهای نخست وزیری عراق را در کوشش برای خاتمه دادن به اختلافات و دو دستگی سیاسی و مردمی که مکلف شدن محمد علاوی برای تشکیل دولت آینده این کشور در پی داشته، ارائه کرد.

خیزش مردمی عراق 4 نامزد را برای نخست وزیری معرفی کرد

به گزارش وبلاگ عینک آفتابی مردانه، به نقل از سایت شبکه الجزیره، این لیست شامل اسامی چهار نامزد به نام های کاظم السهلانی، علاء الرکابی، سرلشگر عبدالوهاب الساعدی و سرتیپ عبدالغنی الاسدی است.

براک الساعدی، یکی از هماهنگ کنندگان اعتراضات در استان المثنی در جنوب گفت، تحصن کنندگان چند روز بعد از عدم توافق فراکسیون های سیاسی با نامزدی توافقی، خودشان بر سر لیست جدید نامزدهای نخست وزیری عراق به توافق رسیدند.

وی اشاره نمود، لیست نامزدها مورد حمایت تمام میادین تحصن و تظاهرات و نیز مورد قبول بیشتر مردم است زیرا وابستگی به هیچ حزبی ندارند.

در این راستا خیزش مردمی در یک بیانیه که در میدان الغدیر در المثنی صادر شد، گفت: براساس وظیفه ملی و بعد از ناتوانی فراکسیون های سیاسی از معرفی نامزدی که مورد اعتماد ملت و خواست مرجعیت دینی عراق باشد طرح نقشه سرانجام دادن به بلوای سیاسی، حکومت فساد و سهمیه بندی را ترسیم کردیم.

خیزش مردمی توضیح داد، لیست نامزدها برای نخست وزیری را طبق شروط مشخص شده از سوی میادین تحصن پیشنهاد نموده است.

کاظم السهلانی، استاد دانشگاه بصره و فعال جامعه مدنی که به عنوان نامزد معرفی شده در جریان متفرق کردن مخالفان دولت در سرانجام سال گذشته میلادی در مرکز شهر بصره ناپدید شد.

علاء الرکابی، یکی از معروف ترین چهرها و رهبران خیزش مردمی در استان ذی قار در جنوب و مخالف فساد و دولت سهمیه بندی طایفه ای است.

اما عبدالوهاب الساعدی و عبدالغنی الاسدی، دو فرمانده سابق سازمان مبارزه با تروریسم دو فردی هستند که نقش گسترده ای در نجات غیرنظامیان در جریان نبرد آزادسازی استان های شمال و غرب کشور از چنگال داعش در بازه زمانی 2014 تا 2017 داشتند.

این در حالی است که برهم صالح، رئیس جمهوری عراق اول فوریه محمد توفیق علاوی را برای تشکیل دولت جدید مکلف کرد اما مکلف شدن او با مخالفت و اعتراض گسترده خیزش مردمی روبه رو شده است؛ خیزشی که عهد بسته در صورت پس گرفته نشدن حکم علاوی به تظاهرات ادامه دهد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "خیزش مردمی عراق 4 نامزد را برای نخست وزیری معرفی کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خیزش مردمی عراق 4 نامزد را برای نخست وزیری معرفی کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید