فراوری برق تجدیدپذیر ایران از مرز 3 میلیارد کیلووات ساعت گذشت

به گزارش وبلاگ عینک آفتابی مردانه، بیش از سه میلیارد کیلووات ساعت برق از محل انرژی های نو از تیر سال 88 تا انتهای فروردین امسال فراوری شده است.

فراوری برق تجدیدپذیر ایران از مرز 3 میلیارد کیلووات ساعت گذشت

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام وزارت نیرو، از تیر سال 1388 تا انتهای فروردین امسال، سه میلیارد و 11 میلیون کیلووات ساعت از منابع تجدیدپذیر انرژی فراوری شده که این میزان فراوری برق از محل انرژی های تجدیدپذیر توانسته از انتشار حدود دو میلیون و 78 هزار تن گاز گلخانه ای بکاهد.

هم چنین این میزان فراوری انرژی های نو باعث شده 855 میلیون مترمکعب از مصرف سوخت های فسیلی در ایران که جزو عوامل اصلی آلایندگی هواست، کاسته گردد و بیش از 663 میلیون لیتر در مصرف آب نیز صرفه جویی گردد.

هم اکنون 424 مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر در ایران در حال احداث است و ظرفیت نصب شده انرژی های نو کشور به 706 مگاوات رسیده است. هم چنین تاکنون 100 نیروگاه تجدیدپذیر مگاواتی در کشور نصب شده و 46 نیروگاه مگاواتی دیگر نیز در حال احداث است.

بر اساس این گزارش، انرژی های تجدیدپذیر موجب اشتغال 43 هزار و 350 نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم شده و حجم سرمایه گذاری غیردولتی در این بخش به بیش از 123 هزار میلیارد ریال رسیده است.

آنالیز اعداد و ارقام موجود در این بخش حکایت از آن دارد که 43 درصد نیروگاه های تجدیدپذیر از نوع خورشیدی، 41 درصد از نوع بادی، 13 درصد از نوع برق آبی کوچک، دو درصد از نوع بازیافت حرارت و یک درصد نیز از نوع زیست توده است.

منبع: همشهری آنلاین

به "فراوری برق تجدیدپذیر ایران از مرز 3 میلیارد کیلووات ساعت گذشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراوری برق تجدیدپذیر ایران از مرز 3 میلیارد کیلووات ساعت گذشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید